Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jeden bilet na pociąg, tramwaj i autobus

Marek Jaszczyński
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zapowiedziało powstanie studium wykonalności dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w jej ramach ma być ujęty bilet metropolitalny.
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zapowiedziało powstanie studium wykonalności dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w jej ramach ma być ujęty bilet metropolitalny. Archiwum
Wsiadamy do pociągu, przesiadamy się na autobus, potem na tramwaj, a cały przejazd na jednym bilecie - tak ma wyglądać bilet metropolitalny. Pomysł funkcjonuje w innych polskich aglomeracjach.

Do integracji taryfowej przekonywali uczestnicy konferencji "Rozwój infrastruktury kolejowej w Województwie Zachodniopomorskim". W czasie jej trwania Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zapowiedziało powstanie studium wykonalności dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w jej ramach ma być ujęty bilet metropolitalny.

- Integracja taryfowo - biletowa umożliwia podróżnemu zakup jednego biletu, który obowiązuje w dwóch lub większej ilości środkach transportu w przewozach realizowanych przez różnych przewoźników - przekonywał w prezentacji Maciej Sochanowski, inżynier ruchu i projektant drogowy. - Korzyści takiego rozwiązania jest wiele: pasażer nie musi kasować nowego biletu w każdym ze środków transportu; nie musi też znać taryf każdego z przewoźników, ani szukać miejsc zakupu biletów osobno na każdy środek transportu. W efekcie wzrośnie ilość pasażerów; wpływy ze sprzedaży biletów, a spadnie ilość samochodów wjeżdżających do metropolii.

Obecnie dzięki porozumieniu Szczecina z Berlinem na obszarze działania Związku Komunikacyjnego Berlin - Brandenburgia VBB i ZDiTM Szczecin można z jednym biletem korzystać po stronie niemieckiej z 43 regionalnych linii kolejowych; 16 linii S-Bahn w stolicy Niemiec, 9 linii metra w Berlinie, 41 linii tramwajowych w Berlinie i Brandenburgii; 949 linii autobusowych w Berlinie i Brandenburgii; 2 linii trolejbusowych; 7 linii promowych w Berlinie i Brandenburgii oraz wszystkich liniach komunikacji miejskiej w Szczecinie.

Integracja taryfowo - biletowa powinna przebiegać etapami. Etap I to okres doświadczalny polegający na wprowadzeniu biletu metropolitalnego pomiędzy miastem Szczecin i miastem Stargard Szczeciński, gminą Stargard Szczeciński i gminą Kobylanka. Etap II to wdrażanie biletu metropolitalnego pomiędzy Szczecinem i Goleniowem, Stepnicą, Gryfinem oraz Starym Czarnowem. Kolejny krok to wprowadzenie biletu we wszystkich gminach SzczecińskiegoObszaru Metropolitalnego.

Kto już wprowadził taki bilet?

Zintegrowany bilet obowiązuje w Warszawie i obejmuje Koleje Mazowieckie, SKM, metro, tramwaje i autobusy. Korzystają z niego też mieszkańcy Trójmiasta (SKM Trójmiasto, komunikacja miejska Gdańsk, Gdynia, Sopot, Rumia, Reda, Wejcherowo). W Bydgoszczy i Toruniu jest to BiT City (komunikacja miejska w Toruniu i Bydgoszczy oraz kolej regionalna pomiędzy tymi miastami). Bilet metropolitalny obowiązuje też na Górnym Śląsku w pociągach Przewozów Regionalnych oraz w autobusach i tramwajach KZK GOP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński