Jak działa komunikacja miejska w Szczecinie? 20 proc. mniej motorniczych i kierowców - 27.03.2020

Tomek Kuczyński
Tomek Kuczyński
W czwartek rano na głównych węzłach przesiadkowych widoczni byli pracownicy Nadzoru Ruchu. Sprawdzali napełnienie w autobusach i tramwajach i przypominali pasażerom o maksymalnej dopuszczalnej ilości osób w pojazdach. W miarę możliwości interweniują także kierowcy i motorniczowie. Od piątku osób kontrolujących będzie więcej.

Więcej kontroli komunikacji miejskiej

W piątek na głównych węzłach przesiadkowych będzie można spotkać pracowników ZDiTM, którzy będą w miarę możliwości kontrolować ilość osób poruszających się w pojazdach.

- Ma to pomóc w minimalizowaniu sytuacji, gdy autobusem lub tramwajem podróżuje nieprzepisowa ilość pasażerów - tłumaczy Hanna Pieczyńska, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.

Przypomnijmy, że może to być połowa ilości miejsc siedzących.

- Kierujący pojazdami mają możliwość wstrzymania kursu, jeśli osób wewnątrz pojazdu będzie za dużo. W takim przypadku na miejsce będzie wzywany Nadzór Ruchu oraz policja - dodaje Hanna Pieczyńska.

ZOBACZ TEŻ:

Czwartkowe wypuszczenie wszystkich możliwych autobusów i tramwajów w szczycie komunikacyjny zaowocowało prawie 300 pojazdami na ulicach naszego miasta, w momencie najbardziej intensywnego przemieszczania się.

20 proc. mniej motorniczych i kierowców

Przy ponad 20 proc. absencji motorniczych i kierowców to tym bardziej skomplikowana operacja.

- Apelujemy o rozsądek w korzystaniu z komunikacji miejskiej i dostosowywanie się do poleceń służb i prowadzących pojazdy - podkreśla Hanna Pieczyńska. - Jednocześnie zachęcamy do tego, żeby docenić ciężką pracę i poświęcenie kierowców i motorniczych oraz innych osób związanych z komunikacją miejską. Bezpośredni kontakt nie jest wskazany, ale zwykły uśmiech z pewnością podniesie ich na duchu i będzie symbolem wsparcia.

ZOBACZ TEŻ:


ZOBACZ TEŻ:

Infolinia dla pacjentów

Masz gorączkę, duszności, kaszel? Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590! Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię co zrobić, by otrzymać pomoc.


🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację GS24.pl i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.


Bądź na bieżąco i obserwuj:

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 marca, 08:09, RowerPower:

Rower nie lepszy? Bezpieczny od wirusa, za darmo, do tego szybszy i zdrowszy niż śmierdzący autobus. W miastach powinien być tylko transport rowerowy i elektryczny

Prawda rower lepszy, ale zrezygnowanie z autobusów jest nierealne. Ja na swoje osiedle mogę dojechać tylko autobusem. Tak mogłabym jechać rowerem ale w jesienno-zimową pogodę to nie najlepszy pomysł. Niestety autobusy kursować muszą bo nie wszędzie da się zrobić tory tramwajowe.

R
RowerPower

Rower nie lepszy? Bezpieczny od wirusa, za darmo, do tego szybszy i zdrowszy niż śmierdzący autobus. W miastach powinien być tylko transport rowerowy i elektryczny

Dodaj ogłoszenie