Prace będą wykonane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych. Przetarg dotyczący drugiego etapu modernizacji dworca Szczecin Główny będzie rozpisany w pierwszej połowie 2017 roku. Roboty planowane są w latach 2017-2018. W ramach modernizacji przewidziano przebudowę peronów nr 2 i 3.
Zdemontują wiaty
Nowością będzie budowa łącznika między nową a starą kładką nad peronem nr 3. Remont obejmie też starą kładkę. Będzie ona zadaszona oraz wyposażona w windy. Wyremontowane zostaną wiaty na peronach nr 1, 2 i 3. I tu zaczyna się dziwna sytuacja, bo remont oznacza likwidację zabytkowych wiat.
- W II etapie modernizacji stacji Szczecin Główny, na peronie nr 1 do odrestaurowanej wiaty zostaną dołożone 3 przęsła z zabytkowej wiaty na peronie nr 2. Na peronie nr 2 zabytkowa wiata zostanie rozebrana, 3 przęsła zostaną przeniesione na peron nr 1, a pozostałe przęsła zostaną przeniesione w inne miejsce uzgodnione z konserwatorem zabytków - informuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Na peronie nr 2 zostanie wybudowana nowa wiata. Na peronie nr 3 wiata zostanie rozebrana i w jej miejsce powstanie łącznik między starą a nową kładką, który będzie stanowił zadaszenie peronu. Wszystkie prace modernizacyjne na stacji będą prowadzone pod stałym nadzorem konserwatora zabytków. Elementy zabytkowych wiat z peronów nr 2 i 3, które nadają się do zabudowy, zostaną ustawione zgodnie z warunkami decyzji - pozwolenie na budowę, w miejscu uzgodnionym z konserwatorem zabytków.
PLK powołują się przy tym na prawomocną decyzję wojewody zachodniopomorskiego - pozwolenie na budowę. - Także prezydent miasta Szczecina uzgodnił projekt budowlany pod względem ochrony konserwatorskiej - dodaje Zbigniew Wolny.
To już za nami
Kilka miesięcy temu zakończyły się prace przy pierwszym etapie, który kosztował 112 mln złotych. Inwestycja objęła nie tylko główny budynek dworca. W ramach przeprowadzonych prac zrewitalizowano budynek starej poczty. Renowacji poddano również pobliski mur oporowy oraz elewację budynku dyżurnego ruchu i byłej nastawni. Wyburzony został budynek położony między dworcem a dawną siedzibą poczty. W jego miejscu powstał ogólnodostępny obiekt z poczekalnią i pomieszczeniami usługowymi. Utworzono także taras widokowy z widokiem na Odrę i ulicę Kolumba. Projekt objął także część infrastruktury peronowej - zmodernizowane zostały perony nr 1 i 4.
Zobacz także: Dworzec PKP w Szczecinie już gotowy dla pasażerów
Polecamy na gs24.pl:
- Kup prenumeratę cyfrową GS24.pl!
- Wypadek na drodze krajowej nr 10. Wylądował ratowniczy helikopter. Nie ma przejazdu
- Najlepiej płatna praca w Szczecinie i regionie. Zobacz oferty z PUP
- Stołczyn. Zobacz, jak wygląda zapomniana dzielnica [zdjęcia]
- Przebudowa ul. Kuśnierskiej w Szczecinie. "Nowobogactwo" czy "schody Hiszpańskie"?
- Grypsera - dogadałbyś się w więzieniu?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?