Prezydent przedstawił listę inwestycji, które należałoby zrealizować przed The Tall Ships' Races, które zakończą się w Szczecinie w 2013 roku. Mamy 4 lata, a program jest bardzo ambitny. Kłopot w tym, że większą część kosztów i wysiłków Piotr Krzystek planuje podjąć dopiero w przyszłej kadencji. Na razie nie ma ani projektów, ani pieniędzy.
- Mamy przygotowany tylko projekt remontu fontanny na Wałach Chrobrego - przyznaje Piotr Krzystek. - Nie wiadomo, czy do końca roku otrzymamy projekt nowego ronda na ul. Energetyków, które ułatwi dojazd do Łasztowni i na Kępę Parnicką. Chcemy, by ta inwestycja dostała wsparcie z Unii Europejskiej.
Prezydent planuje również remont nabrzeży przy ul. Jana z Kolna, remont nabrzeża Starówka po drugiej stronie Odry, budowę portu jachtowego w okolicach wyspy Grodzkiej oraz modernizację i doświetlenie Trasy Zamkowej.
Większość tych nabrzeży nie jest własnością miasta.
- Dlatego pieniądze na remont powinien dać albo Skarb Państwa, albo należy wymóc przekazanie nabrzeży miastu - mówi Sławomir Nitras, poseł Platformy Obywatelskiej.
Największą jednak inwestycją będzie budowa portu jachtowego "Szczecin" na wyspie Grodzkiej. Prowadzić na nią będą specjalne pomosty łączące wyspę z nabrzeżem Starówka. Do tego kładka zwodzona i baseny pływające na barkach. Na samej wyspie mają być obiekty klubowe i gastronomiczne, boiska oraz warsztaty szkutnicze.
Prezydent jeszcze nie wie, ile to wszystko ma kosztować. Mimo to, poseł Nitras obiecuje już, że będzie namawiał parlamentarzystów i rząd do dofinansowania inwestycji. Na razie jednak trzeba zdobyć pieniądze na pogłębienie toru wodnego wzdłuż Wałów Chrobrego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?