Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania. "Zwykły skok miasta na kasę"

Marek Jaszczyński, [email protected]
Całkowita nowość to ustanowienie strefy płatnego postoju wokół szpitala na Pomorzanach, która wywołała duże emocje wśród radnych. Plan zakłada strefę czerwoną na ulicy Św. Józefa oraz żółtą na ulicach: Starkiewicza, Szpitalnej, Połabskiej, Bocznej oraz na ulicy Grudziądzkiej aż do torowiska. Za postój nie trzeba byłoby płacić w rejonie alei Powstańców Wielkopolskich.
Całkowita nowość to ustanowienie strefy płatnego postoju wokół szpitala na Pomorzanach, która wywołała duże emocje wśród radnych. Plan zakłada strefę czerwoną na ulicy Św. Józefa oraz żółtą na ulicach: Starkiewicza, Szpitalnej, Połabskiej, Bocznej oraz na ulicy Grudziądzkiej aż do torowiska. Za postój nie trzeba byłoby płacić w rejonie alei Powstańców Wielkopolskich.
Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne przedstawiła trzy warianty zmian. Chodzi o poszerzenie Strefy Płatnego Parkowania. Nowość? Może powstać strefa wokół szpitala na Pomorzanach.

Koncepcję opracowano na wniosek Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Rady Miasta Szczecin. Całkowita nowość w planach to ustanowienie strefy płatnego postoju wokół szpitala na Pomorzanach, która wywołała duże emocje wśród radnych. Plan zakłada strefę czerwoną na ulicy Św. Józefa oraz żółtą na ulicach: Starkiewicza, Szpitalnej, Połabskiej, Bocznej oraz na ulicy Grudziądzkiej aż do torowiska. Za postój nie trzeba byłoby płacić w rejonie alei Powstańców Wielkopolskich.

- Nie zgadzam się na wytyczenie strefy wokół szpitala - mówi Jan Posłuszny, radny PO. - Miejsca powinny być zabezpieczone i dostępne za darmo.

Witold Dąbrowski, radny PiS, zauważył, że tłok wokół szpitala to wina studentów i pracowników Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego. Rozwiązaniem tego byłoby wytyczenie parkingu wewnątrz szpitala.

Skok na kasę

O planach wprowadzenia płatnego postoju kierownictwo kliniki dowiedziało się od nas. Jak ustaliliśmy, szpital nie ma planów wytyczenia nowego parkingu. Chociażby od strony ulicy Starkiewicza, gdzie jest duży plac za ogrodzeniem kompleksu szpitalnego.

- Ten teren jest zabezpieczony pod rozbudowę geriatrii - wyjaśnia Barbara Turkiewicz, dyrektor Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego PUM Nr 2. - Zdajemy sobie sprawę, że miejsc parkingowych brakuje.

Sam pomysł wprowadzenia strefy jest oceniany wieloznacznie.

- Z jednej strony pacjentom będzie łatwiej zaparkować pod szpitalem, ale z drugiej, nie każdego będzie stać, żeby płacić za kilkugodzinny postój w strefie - zauważa Barbara Turkiewicz.

- Potem będą chcieli zrobić strefę wokół szpitali na Unii Lubelskiej i Arkońskiej. Później wokół uczelni, szkół i ta płatna strefa będzie ciągle się rozlewać jak tłusta plama

pan Henryk z Pomorzan

Po tym jak materiał ukazał się w "Głosie" z 29 czerwca do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec Pomorzan.

- Według mnie te plany to absurd, zwykły skok miasta na kasę. W centrum nie ma rotacji, tu też nie będzie. Jestem przekonany, że miastu zależy, żeby wyrwać kolejne złotówki od mieszkańców, którzy płaciliby abonament za postój pod domem - mówi nie ukrywając oburzenia pan Henryk. - Potem będą chcieli zrobić strefę wokół szpitali na Unii Lubelskiej i Arkońskiej. Później wokół uczelni, szkół i ta płatna strefa, już chyba największa w Polsce, będzie ciągle się rozlewać jak tłusta plama. Od włodarzy żądam myślenia, a nie bezsensownego działania.

Według szacunków NiOL, żeby wprowadzić SPP wokół szpitala należałby zatrudnić czterech nowych inspektorów i zakupić 29 urządzeń do wnoszenia opłat. Razem to ponad 1 mln złotych.

Strefa zero?

To nie jedyne warianty zmian. Inny zakłada zmianę zachodniej granicy Strefy Płatnego Parkowania i przeniesienie jej na Aleję Bohaterów Warszawy, od ulicy Mickiewicza do ronda Siwka. Wprowadzenia tego wariantu wiąże się z zatrudnieniem sześciu nowych kontrolerów oraz zakupem 61 parkomatów.

Są także plany korekty południowo zachodniej granicy strefy i przeniesienia jej wzdłuż ulicy Ku Słońcu, na odcinku od ulicy Sikorskiego do alei Piastów, wzdłuż alei Piastów w

stronę ulicy Jagiełły, oraz ulicą Jagiełły poprzez ulicę Sambora do ulicy Potulickiej. O przywrócenie opłat za parkowanie wnioskują mieszkańcy tych ulic.

- Przez 20 lat pracuję w firmie, po likwidacji strefy na Pocztowej jest dramat, bo klienci nie mają gdzie zaparkować - mówi kobieta, która przyszła na obrady komisji Rady Miasta. - Chcą przyjechać do jadłodajni i odjechać, ale nie mają się gdzie zatrzymać.

W trakcie rozmowy pojawiła się propozycja, żeby po powrocie strefy na ulice Pocztową, dopuścić bezpłatne parkowanie po jednej stronie ulicy.

Zdaniem Jana Fydrycha, koordynatora zarządu NiOL wprowadzi to chaos.

- Strefę wprowadza się na obszarze i obejmuje cały pas drogowy - mówi urzędnik. Znak D-44 oznacza wjazd od strefy, a znak D-45 wyjazd, nie ma obowiązku oznakowania wewnątrz strefy.

Pojawił się pomysł jak rozwiązać ten problem. To taryfa "zero", która miałaby obowiązywać po jednej stronie ulicy.

Radni wrócą do tematu powiększenia strefy w sierpniu, kiedy spotkają się na wyjazdowych obradach komisji.

Kiedy zmiany mogłyby zostać wprowadzone w życie?

- Wprowadzenie w życie zaprezentowanych powyżej zmian, byłoby możliwe nie wcześniej niż w II kwartale 2014 roku - mówi Jan Fydrych.

Jakie jest twoje zdanie? Napisz na www.gs24.pl/forum

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński