Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na Podzamczu: kamienice nad Odrą, most na Łasztownię

Marek Jaszczyński
Dwa warianty proponowanych zmian w układzie komunikacyjnym między mostem Długim a Trasą Zamkową. W obu wariantach zaplanowano odbudowę kamienic nad Odrą, kosztem zwężenia Nabrzeża Wieleckiego. Planowane kamienice zaznaczono kolorem czerwonym.
Dwa warianty proponowanych zmian w układzie komunikacyjnym między mostem Długim a Trasą Zamkową. W obu wariantach zaplanowano odbudowę kamienic nad Odrą, kosztem zwężenia Nabrzeża Wieleckiego. Planowane kamienice zaznaczono kolorem czerwonym. Wizualizacja Maciej Sochanowski
Kamienice nad Odrą, a ulica przy rzece znacznie węższa. Do tego odbudowany Most Kłodny wiodący na Łasztownię. Tak wyglądają proponowane zmiany w sercu miasta.

Radni z komisji rozwoju, promocji i gospodarki morskiej dyskutowali nad rozwiązaniem komunikacyjnym w rejonie Nabrzeża Wieleckiego.

Dwa warianty zmian przedstawiło Biuro Planowania Przestrzennego Miasta. Pierwszy wariant zakłada zwężenie istniejącej ulicy - Nabrzeża Wieleckiego do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, bez wydzielonego torowiska. Takie samo rozwiązanie funkcjonuje na ulicy Krzywoustego. Dzięki temu będzie możliwe zbudowanie kamienic nad rzeką. Szerokość planowanej zabudowy mogłaby wynosić od 40 do 50 metrów.

Zobacz również: Przybliżmy Szczecin do Odry. Radni chcą dać pieniądze [wizualizacje]

Drugi wariant to również zwężenie ulicy między mostem Długim a Trasą Zamkową, ale zwężona ulica miałaby obsługiwać wyłącznie ruch pieszo-rowerowy. Tramwaje miałyby zostać przesunięte między planowane kamienice a Odrę.

Oba warianty zakładają likwidację łącznic z Trasą Zamkową, za wyjątkiem wjazdowej z ulicy Jana z Kolna. W obu wariantach miałaby powstać nowa przeprawa przez Odrę - odbudowany most Kłodny, tuż obok Trasy Zamkowej. Nowa przeprawa miałaby przejąć ruch kołowy oraz umożliwić pieszym i rowerzystom wygodną komunikację między Starym Miastem a Łasztownią.

- Żaden wariant się nie nadaje. To koncepcja na 10 -15 lat - mówi Piotr Jania, radny PiS. - Tereny postoczniowe nie zawsze będą stały puste. Jak ruszy produkcja, wzrośnie ruch. Można iść na całość i wejść pod ziemię.

To nie była jedyna propozycja budowy tunelu. Tomasz Grodzki, radny PO zaproponował budowę tunelu kesonowego, czyli zatopionego w rzece. Jednak budowa tunelu oznacza podniesienie kosztów inwestycji.

- Nie wyobrażam sobie w tej części miasta ruchu kołowego, ale nie spieszmy się z decyzją - dodaje Bazyli Baran, radny PO.

Ale co zrobić z linia tramwajową? Pojawiły się śmiałe propozycje, m.in. poprowadzenia linii tramwajowej przez ulicę Panieńską. Ale ten pomysł został skrytykowany.

- Trudno sobie wyobrazić, że mieszkańcy wyrażą na to zgodę - mówi Angeliką Szerniewicz z Biura Planowania Przestrzennego Miasta.

- Myśląc o tramwaju trzeba widzieć cały układ - mówi Jarosław Bondar, architekt miasta. Urzędnik zaproponował poprowadzenie linii tramwajowej przez planowany most Kłodny na Łasztownię i stąd przez Energetyków i most Długi i powrót na dotychczasową trasę.

Czytaj e-wydanie »

Nieruchomości z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński