Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zebraliśmy już 20 tys. podpisów za budową drogi S6!

Marek Rudnicki, [email protected]
Pod petycją o budowę drogi S6 podpisało się już ponad 20 tys. osób.
Pod petycją o budowę drogi S6 podpisało się już ponad 20 tys. osób. Andrzej Szkocki
Wspólną akcję trzech "Głosów" Poparło już ponad 20 tysięcy osób. To bardzo dobry wynik, który na pewno przybliży budowę ekspresowej drogi przez Pomorze.

Wagę tego ekspresowego połączenia, które ma duże znaczenie dla przyszłości gospodarczej i turystycznej naszego regionu, dostrzega też środowisko morskie, które patrzy realnie na zmieniający się wokół nas świat.

Podpisz online >>> Chcemy porządnej drogi przez Pomorze - podpisz

- Szczecin jako jedyne miasto w Polsce, połączone drogą autostradową z Berlinem, ma niepowtarzalny wyróżnik jakim jest szlak wodny łączący Berlin przez Szczecin z Bałtykiem - mówi dr inż. kpt. j. Zbigniew Zbroja, prezes Transgranicznego Klastra Szlak Wodny Berlin - Szczecin - Bałtyk. - Od 10 lat staramy się zwrócić uwagę naszym samorządom na niepowtarzalną szansę dla naszego miasta i regionu jakim jest połączenie morsko - rzeczne Szczecina z Berlinem. Trasa szybkiego ruchu S6 stanowiłaby doskonałe uzupełnienie oferty regionu dla zatrzymujących się tu, którzy pragnęliby ze Szczecina dotrzeć dalej nad Bałtyk drogą wodną lub drogową. Tym samym - czego nie trzeba nikomu tłumaczyć - takie udogodnienie sprzyjałoby turystom, którzy preferują przyjazne im udogodnienia transportowe.

Zwraca też uwagę na to, co nam umyka. - Za dwa lata oddana zostanie do eksploatacji druga, większa podnośnia Niederfinow, winda podnosząca statki i jachty na wysokość 36 m pomiędzy rzeką Odrą Zachodnią a kanałem Havela na szlaku wodnym Berlin - Szczecin. Jako węzeł transportu wodnego będzie hitem promocyjnym w tej części Europy. Musimy być gotowi na turystów już teraz. I ich wymagania.

Trzebiatów mocno za S6

Również burmistrzowie mniejszych miast coraz chętniej mówią o roli S6 dla rozwoju ich regionów.
- Dla naszego regionu budowa trasy szybkiego ruchu S6 ze Szczecina do Gdańska to otwarte okno na świat - mówi otwarcie Zdzisław Matusewicz, burmistrz Trzebiatowa. - Budowa tej trasy będzie miała wielki wpływ na rozwój naszej małej ojczyzny, oraz dla całego wybrzeża, ponieważ będzie przebiegała blisko pasa nadmorskiego. To bardzo istotne z punktu widzenia rozwoju turystyki. S6 zwiększy przepustowość ruchu, bezpieczeństwo, komfort podróżowania oraz skróci czas przejazdu. Jesteśmy pewni, że to w znaczny sposób wpłynie na większe zainteresowanie turystów gminą Trzebiatów, a w szczególności naszymi miejscowościami nadmorskimi.

Dodaje też, że drugim bardzo ważnym argumentem, który przemawia za szybką budową S6 to możliwość rozwoju przemysłu.

- Należy pamiętać, że dogodna droga ułatwia pozyskiwanie inwestorów w planowanej strefie przemysłowej obok trasy, a tym samym powstanie nowych miejsc pracy, zmniejszenie bezrobocia, a także podatki do budżetów gminy.

Minister Nowak mówił i pisał o S6

Ostatnio minister transportu, Sławomir Nowak ponownie potwierdził budowę S6 w tym rozdaniu środków unijnych na lata 2014 - 2020. Stało się to podczas konwersacji z internautami na Twitterze. Pośród różnych wypowiedzi pojawił się temat S6. Najpierw zapowiedział, że do 2020 roku powstanie droga S6 ze Szczecina, przez Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk, Lębork do Trójmiasta. Później S6 została wspomniana podczas konwersacji z internautą, który zarzucił ministrowi, że "Kraków i Gdańsk nie doczekają się S7 do Warszawy".

- Jak to nie? - Zdziwił się minister. - Oczywiście, że cały ciąg będzie zbudowany. Od Gdańska do Rabki, a nawet dalej, bo przez S6 do Szczecina.

Mówił też o tym wcześniej, tym razem osobiście, gdy w maju otwierał falochron dla nowego portu w Świnoujściu:

- Moją intencją jest, aby w nowym programie drogowym 2014 - 2020 budowa w całym przebiegu na północy Polski drogi S6 została wpisana.

Składajcie więc podpisy poparcia dla budowy drogi ekspresowej ze Szczecina do Trójmiasta. Takie Wasze poparcie jest bardzo ważne. Można to robić na specjalnych kartach podczas naszych akcji (m.in. w Castoramie i Netto), a także w internecie.

Już ponad 20 tysięcy poparło naszą akcję, nasz wspólny interes.

Dziękujemy! Jesteśmy dumni.

KRZYSZTOF NAŁĘCZ

Dziękujemy wszystkim, którzy już poparli ideę budowy trasy ekspresowej S6 biegnącej wzdłuż Bałtyku. Bardzo dziękujemy osobom i instytucjom, które zaangażowały się w społeczną akcję zbierania podpisów dla tej inwestycji. Nie kryjemy zaskoczenia skalą zainteresowania w pierwszych tygodniach akcji. Okazuje się, że bardzo wielu osobom nie jest wszystko jedno. Imponujące jest zaangażowanie.

To, co poza wielkim odzewem społecznym udało się zrobić, to przekonanie, że sprawa dzieje się ponad partyjnymi dyskusjami i partykularyzmami lokalnymi. Akcja wywołała też głosy krytyczne. Przeważnie słuszne wypominanie, że jest wiele innych większych, mniejszych dróg lokalnych, powiatowych, krajowych, które są w fatalnym stanie. Zakorkowane i dziurawe. Wymagające pilnych remontów. Te głosy są jak najbardziej słuszne. Zwłaszcza starania dotyczące remontu drogi S11, które powinny być kontynuowane.

Niestety, żyjemy w czasach priorytetów i ograniczeń. A nic nie jest oczywiste. Poważne publikacje analityczne z przełomu tego roku nie pozostawiają złudzeń. Zarówno S6, jak i S11 miały być projektami, które raczej wypadną z rządowych planów podziału środków na budowę dróg w Polsce w latach 2014-2020. Teraz narracja się zmienia. Wciąż nic nie jest oczywiste, ale widać diametralną zmianę nastawienia decydentów do projektu budowy "ekspresówki" S6, której prace projektowe są zaawansowane. Celem nie jest "wyrwanie" z budżetu pieniędzy na budowę tego czy innego odcinka drogi. Będziemy akcję kontynuować, nadając jej jeszcze większy rozmach tak, aby powstał spójny plan budowy całej drogi. Sygnał zwrotny otrzymaliśmy jasny - mamy działać. Przybywają nam kolejni partnerzy akcji, jak sieć lokalnych stacji radiowych RMF Maxx. Rośnie grono wolontariuszy.

S6 jest dla naszego regionu trasą o charakterze cywilizacyjnym. Jej powstanie spowoduje, że łatwiej będzie ugrać akceptację dla budowy innych arterii, spinających sieć dróg w regonie. Nie jest kwestią jedynie to, w jaki sposób powstanie drogi ekspresowej S6 poprawi obecną sytuację komunikacyjną. Ważne, jeśli nie ważniejsze, jest to, co może spowodować jej powstanie. Zupełnie inne postrzeganie inwestycyjne regionu. Otwarcie na Zachód i mający coraz większe znaczenie gospodarcze i turystyczne Wschód.

Twój głos w sprawie S6 jest ważny! Przyłącz się > > >

Dołącz do akcji na facebooku:

**

Zobacz

także:**

Najnowsze wiadomości o drodze S6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński