MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wiemy, kiedy po nowym moście nad Odrą pojadą pociągi. To dobra wiadomość dla pasażerów

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki
Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki Budimex SA
Polskie Linie Kolejowe PKP wskazały konkretną datę otwarcia przeprawy nad Regalicą. Ma to związek z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy.

- Wykonawca deklaruje zakończenie prac w listopadzie, a później odbędą się odbiory techniczne - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Jeżeli odbiory zakończą się pozytywnie, to zakładamy, że ruch pociągów wróci od 10 grudnia, czyli od planowanej zmiany rozkładu jazdy 2023/2024.

Wiemy, kiedy po nowym moście nad Odrą pojadą pociągi. To dobra wiadomość dla pasażerów

To dobra wiadomość dla podróżnych z południa regionu, bo skróci się podróż pociągiem. Przez most prowadzi linia kolejowa nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny. Pasażerowie jadący z Gryfina, Kostrzyna i Zielonej Góry jadą objazdem przez Szczecin Dąbie. Przejazd pociągiem z Gryfina trwa obecnie 50 minut, zamiast 25 minut.

Jak zapewnia wykonawca, prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem. Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.

Przypomnijmy, że prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową.

Do tej pory zestaw czterech lokomotyw zweryfikował poprawność funkcjonowania obiektu.

- 10 października Budimex SA wykonał próbne obciążenia statyczne na wiadukcie kolejowym i moście kolejowym na Regalicy. Wykorzystano zestaw czterech lokomotyw o łącznej masie 480 ton do pomiaru ugięć na przęsłach konstrukcji nowo wybudowanych obiektów - mówi Diana Zyglewska z firmy Budimex SA, wykonawcy prac. - Wstępna analiza wyników wykazała zgodność obliczeń z projektem próbnego obciążenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wydanie specjalne Gol24 - Studio EURO 2024 - odcinek 1

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński