Węzeł Kijewo w Szczecinie. Duże zmiany od 22.04.2021. Wyburzą stary wiadukt. Zobacz szczegóły! MAPA

OPRAC.:
Tomek Kuczyński
Tomek Kuczyński
Węzeł Kijewo w Szczecinie
Węzeł Kijewo w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk | GDDKiA Szczecin
Udostępnij:
Nowa organizacja ruchu na węźle Szczecin Kijewo zostanie wprowadzona w czwartek, 22 kwietnia. Umożliwi to wyburzanie starego wiaduktu nad autostradą A6, w ciągu jezdni DK10 w stronę Stargardu. - Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie - apeluje GDDKiA.

Węzeł Kijewo w Szczecinie. Pierwsze zmiany od 22 kwietnia

  1. W czwartek, 22 kwietnia, planowane jest zamknięcie jezdni DK10 w stronę Stargardu.
    Ruch w obu kierunkach zostanie skierowany na jezdnię w stronę Szczecina po nowym wiadukcie, który został już wykonany w ramach wcześniejszych etapów robót.
  2. Następnie w piątek, 23 kwietnia planowane jest zamknięcie jezdni autostrady A6 w stronę Kołbaskowa. Ruch będzie się odbywał w obu kierunkach jezdnią przeciwległą (w stronę Gdańska/Świnoujścia).
    W związku z tymi zmianami zostanie również na węźle zamknięta relacja Świnoujście - Stargard.

Węzeł Kijewo w Szczecinie jak jeździć po 22 kwietnia?

- Kierowcy jadący DK10 przez węzeł będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku - informuje Ewa Adamczewska z GDDKiA w Szczecinie. - Będzie to możliwe dzięki wykonanym w ostatnich tygodniach poszerzeniom jezdni w stronę Szczecina.

Największe zmiany będą dotyczyły pojazdów jadących od strony Szczecina:

  • kierowcy poruszający się w stronę Stargardu i Świnoujścia za skrzyżowaniem z ulicą Zwierzyniecką i Kurzą/Niedźwiedzią przez przewiązkę przejadą na przeciwległą jezdnię
  • relacja Szczecin - Świnoujście będzie zachowana, ale przez nową łącznicę Kołbaskowo - Stargard, także zjazd na Świnoujście będzie o 300 metrów dalej niż dotychczas
  • kierowcy jadących w stronę Kołbaskowa muszą pozostać na starej jezdni, gdyż relacja Szczecin - Kołbaskowo będzie obsługiwana przez dotychczasową łącznicę

- Dla kierowców jadących DK10 w stronę Szczecina, poza zawężeniem z trzech do dwóch pasów ruchu, większych zmian w sposobie poruszania się nie będzie - dodaje Ewa Adamczewska.

Ruch na A6 w rejonie wiaduktów węzła zostanie zwężony do jednej jezdni, na której będzie po jednym pasie ruchu każdą stronę.

Kierowcy jadący autostradą w stronę Kołbaskowa nie będą mogli też zjechać na Stargard.

- Ta relacja zostanie zamknięta. Zostaną wprowadzone objazdy przez zawrócenie na węźle Podjuchy - wyjaśnia Ewa Adamczewska. - Kierowcy mogą też skorzystać z innych dróg – zjechać na węźle Rzęśnica na DW142 i przez DW106 dojechać do Stargardu, bądź przez zjazd na węźle Szczecin Dąbie i dalej przez Wielgowo i Zdunowo do DK10.

Modyfikacji ulegnie też przejazd od strony Kołbaskowa do Stargardu, kierowcy pojadą nowo wykonaną łącznicą.

ZOBACZ TEŻ:

Nowy wykonawca prowadzi roboty na węźle Szczecin Kijewo

Firma Budimex przystąpiła do prac na węźle Szczecin Kijewo z początkiem marca. Od tego czasu:

  • została wykonana nowa łącznica relacji Kołbaskowo - Stargard,
  • rozpoczęły się prace przy jezdniach zbiorczo-rozprowadzających
  • i wykonano roboty umożliwiające wprowadzane kolejnych etapów organizacji ruchu.

- Prace prowadzone są z dużą intensywnością - podkreśla Ewa Adamczewska.

Zakończenie prac przy przebudowie węzła planowane jest na połowę 2022 roku.

ZOBACZ TEŻ:

Dokończenie prac na węźle

W zakres robót wchodzi wykonanie wszystkich pozostałych prac związanych z rozbudową węzła.

W ramach wcześniejszych etapów robót, zrealizowanych po odstąpieniu od umowy z pierwotnym wykonawcą inwestycji, powstały dwie nowe łącznice po północnej stronie węzła (Stargard - Świnoujście i Świnoujście - Szczecin) oraz nowy wiadukt nad autostradą w ciągu przebudowanej jezdni DK10 w stronę Szczecina.

  • Teraz powstanie nowy wiadukt nad A6 w ciągu jezdni DK10 w stronę Stargardu, wraz z przebudową jezdni DK10.
  • Na autostradzie A6 zostaną usunięte ostatnie stare betonowe płyty i w ich miejsce powstanie nowa nawierzchnia bitumiczna.
  • Wzdłuż autostrady zostaną wykonane jezdnie zbiorczo-rozprowadzające.
  • Powstaną również nowe łącznice, cztery po stronie południowej i dwie po stronie północnej.

ZOBACZ TEŻ:

Węzeł Kijewo po nowemu

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80. 

Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna.

Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

ZOBACZ TEŻ:

Węzeł Kijewo - zdjęcia z dn. 31.12.2020

Budowa węzła Kijewo. Nowa jezdnia i wiadukt już gotowe. Kied...

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan

Tomek? Przecież to nie szkolna gazetka, nawet jak orlenowa. Panie "dziennikarzu", pan jesteś Tomasz chyba, że pisał to jakiś chłopiec :)

Przejdź na stronę główną Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie