Sporo tych liczb, ale one w sposób wymierny obrazują skalę działalności szczecińskiego przewoźnika. Dodajmy jeszcze kilka. Przez 15 lat promy Unity Line przewiozły również ponad 18 tysięcy autokarów, ponad 700 tysięcy samochodów osobowych.
- Liczba przewiezionych pasażerów i samochodów osobowych wzrosła trzykrotnie, ciężarówek - ponad sześciokrotnie - wylicza Zbigniew Janeczko, prezes spółki. - Kolejne inwestycje i rozbudowywanie floty pozwoliły spółce objąć kluczową rolę w wymianie handlowej pomiędzy Polską a Szwecją.
Początkowo Unity Line miała do dyspozycji trzy promy: Mikołaja Kopernika zastąpionego później przez Kopernika, Jana Śniadeckiego i Polonię. W 2004 roku doszedł Gryf, w 2006 - Galileusz, a w 2007 - prom Wolin. Najnowszą jednostką jest pasażersko-towarowa Skania pływająca od września ubiegłego roku. Właścicielami promów są Grupa Polskiej Żeglugi Morskiej oraz Euroafrica Linie Żeglugowe.
Unity Line na liniach Świnoujście - Ystad oraz Świnoujście - Trelleborg obsługuje spedytorów, przewoźników drogowych i kolejowych oraz pasażerów.
Obecnie szczecińska firma jest jednym z największych armatorów operujących na rynku bałtyckich przewozów promowych i największą w segmencie cargo. Udział w rynku transportu samochodów ciężarowych wynosi ponad 60 procent. Jednocześnie zajmuje bezdyskusyjną pozycję lidera w przewozach kolejowych pomiędzy Polską a Szwecją obsługując cały transport.
Unity Line obsługuje też ponad 40 proc. przewozów pasażerskich pomiędzy Polską a południową Skandynawią.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?