Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasę Zamkową czeka duży remont. Ale najpierw The Tall Ship Races 2024

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Wyjazdową nitkę Trasy Zamkowej czeka remont.
Wyjazdową nitkę Trasy Zamkowej czeka remont. Andrzrej Szkocki
Wyjazdową nitkę Trasy Zamkowej czeka remont. Władze Szczecina mają już pomysł jak zdobyć pieniądze. Inwestycja zacznie się najwcześniej po przyszłorocznym zlocie żaglowców.

Kilka lat po remoncie nitki wjazdowej, pora na modernizację wyjazdu ze Szczecina.

Warunkiem jest przyznanie 30 mln zł z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Nieoficjalnie słychać, że projekt złożony przez władze miasta zyskał akceptację komisji oceniającej i tzw. promesa przekazania pieniędzy może być ogłoszona w ciągu najbliższych dni.

Trzydzieści milionów złotych to tylko część pieniędzy potrzebna na inwestycję. Pozostałą kwotę musi zapewnić budżet miasta. Na razie nie wiadomo o jakie pieniądze chodzi. Decydujące będą rozstrzygnięcia przetargu na roboty budowlane. Dla porównania przebudowa czteropasmowej nitki wjazdowej do Szczecina kosztowała 40 mln zł. To było jednak prawie pięć lat temu. Od tamtej pory ceny materiałów budowlanych i robocizny wzrosły co najmniej o połowę.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem inwestycja mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku, jeszcze przed wielkim zlotem żaglowców The Tall Ship Races.

- Niemniej największe utrudniania w ruchu zostałyby przesunięte po finale zlotu żaglowców, który jest planowany w sierpniu - wyjaśnia Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina do spraw inwestycji.

Chodzi o to, aby najbardziej uciążliwych prac drogowych nie wykonywać w dniach zlotu, kiedy do Szczecina przyjedzie setki tysięcy turystów.

- Z uwagi na szacunkowy duży koszt inwestycji i brak środków z Krajowego Planu Odbudowy, miasto złożyło wniosek o maksymalne dofinansowanie w ramach kolejnej edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Wnioskowana kwota to 30 mln zł - wyjaśnia Piotr Zieliński ze Szczecińskich Inwestycji Miejskich.

To właśnie Szczecińskie Inwestycje Miejskie mają zaktualizować dokumentację projektową remontu Trasy Zamkowej, aby uwzględniała obecne ceny materiałów budowlanych.

- Dokumentacja musi zostać zaktualizowana m.in. z uwagi na konieczność posiadania aktualnych kosztorysów na moment przetargu oraz uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających rozpoczęcie robót - dodaje Piotr Zieliński.
Remont południowej nitki Trasy Zamkowej nie będzie związany z likwidacją tzw. łączników. Mają został przynajmniej do czasu budowy Mostu Kłodnego, który połączy starówkę z Łasztownią.

Trasa Zamkowa ma 2,3 kilometra. Budowę rozpoczęto 4 lutego 1978 r. W październiku 1987 oddano nitkę wjazdową, 5 lipca 1996 wyjazdową

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński