MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje dwukierunkowe dla Szczecina. Jedna oferta i to droższa od szacunków

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Dwukierunkowy moderus beta MF 22 BD w Poznaniu. Liczba miejsc do siedzenia: 32 (stałe) + 6 (składane). Liczba miejsc stojących                157.
Dwukierunkowy moderus beta MF 22 BD w Poznaniu. Liczba miejsc do siedzenia: 32 (stałe) + 6 (składane). Liczba miejsc stojących 157. Fot. MPK Poznań
Firma Modertrans Poznań jako jedyna złożyła swoja ofertę w postępowaniu na dostawę elementów do nowych tramwajów dla Szczecina. Wagony mają być montowane u nas.

- Na to zadanie spółka przeznaczyła 12 300 000 zł, firma Modertrans Poznań w ofercie określiła kwotę 12 588 300 zł. Trwa weryfikacja dokumentów i możliwości finansowych spółki - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - Przedmiotem podpisanej z wykonawcą umowy ma być dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe, wieloczłonowe, częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinie przez pracowników spółki.

CZYTAJ TEŻ: Dwukierunkowe tramwaje w Szczecinie. Na razie dwa

Na wieść o cenie od wykonawcy, pojawiły się głosy, że TS powinny zainwestować w całkowicie niskopodłogowy tabor. Ten sam producent wycenił niskopodłogowego moderusa gamma na 8 184 000 zł dla Wrocławia. Moderus beta, tylko w części niskopodłogowy to 6 294 150 złotych. Jednak należy pamiętać, ze zamówiliśmy tramwaje dwukierunkowe, który ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego nie potrzebuje pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.

Wśród minusów tego taboru jest większa masa, na przykład 32-metrowy skład waży więcej o dwie tony od wagonu jednokierunkowego. Wyższe są też koszty zakupu, średnio od 8 do 15 procent. W wagonie jest mniej miejsc siedzących.

ZOBACZ TEŻ:

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Od 25.11.2019 zmiany w ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński