Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Od 25.11.2019 zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej

Karolina Nowak
Karolina Nowak
W związku z rozpoczęciem przebudowy ul. Szafera ZDiTM w Szczecinie przypomina o utrudnieniach dla kierowców i zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. W poniedziałek wykonawca zamierza rozpocząć roboty związane z wykonaniem infrastruktury podziemnej.

ORGANIZACJA RUCHU

Od 25 listopada od godz. 10 planowane jest rozpoczęcie przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Szerokiej. W pierwszym etapie przebudowy prace drogowe prowadzone będą na odcinku od al. Wojska Polskiego poprzez Rondo Olimpijczyków, aż do skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego.

W etapie powyższym całkowicie z ruchu ogólnego wyłączona zostanie istniejąca jezdnia ul. Szafera. Dojazd ulicą Zawadzkiego będzie możliwy wyłącznie do ul. Litewskiej. Wjazdy na parkingi zlokalizowane wzdłuż ul. Szafera będą częściowo dostępne poprzez drogi wewnętrzne – osiedlowe.

Objazd ruchu ogólnego planuje się przeprowadzić poprzez ul. Unii Lubelskiej, ul. Klonowica, ul. Zawadzkiego, ul. Marlicza (Benesza), ul. Romera. ul. Szafera, ul. Jarzyńskiego.

O INWESTYCJI: Rusza przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie. Szczegóły dotyczące zmian w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej

Rusza przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie. Szczegóły dotyc...

Dla ruchu pieszego wyznaczone zostaną utwardzone ciągi zarówno w poprzek ul. Szafera prowadzące do Hali Netto Arena, jak i prowadzące do al. Wojska Polskiego i dalej w rejon kąpieliska „Arkonka”.

Dla autobusów linii 75 na trasie objazdu Zawadzkiego-Marlicza (Benesza)-Romera wyznaczone zostaną dodatkowe przystanki. Autobus linii 80 kursować będzie trasą Zawadzkiego-Szafera (po placu budowy)- Jarzyńskiego- Wojska Polskiego - Arkońska.

Wraz z rozpoczęciem prac drogowych w ciągu ul. Szafera nastąpi częściowe otwarcie Ronda Olszewskiego (Wojska Polskiego – Arkońska – Szafera) dla pojazdów poruszających się wzdłuż al. Wojska Polskiego obiema jezdniami.

KOMUNIKACJA MIEJSKA

Od 25.11 (dla linii nocnych od nocy 25/26.11.2019) nastąpią zmiany w kursowaniu linii 75, 80, 53, 521, 529 i 531.

  • Autobusy linii 75 kursować będą objazdem (w obu kierunkach): od przystanku „Zawadzkiego Kościół” ulicami Marlicza i Romera do ulicy Szafera i dalej bez zmian do przystanku „Krzekowo Kościół”. Na trasie objazdu uruchomione zostaną przystanki:
  • - „Marlicza” – na ul. Marlicza przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego (nr 39911 w kierunku Krzekowa i 39912 w kierunku centrum),
  • - „Romera Szkoła” – na ul. Romera przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 (nr 39412 i 39411),
  • - „Romera” – na ul. Romera w odległości ok. 100 m od skrzyżowania z ul. Szafera (nr 32421 i 32422).
  • Wyłączone z obsługi przez linię 75 będą przystanki „Zawadzkiego”, „Szafera” i „Romera” (na ul. Szafera). Od poniedziałku do soboty oraz w Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie linia będzie kursować według dotychczasowego rozkładu jazdy. W dni świąteczne linia będzie kursowała w godzinach 5-6 z częstotliwością co 20 minut, w godz. 6-9 co 15 minut, w godz. 9-10 co 12 minut, w godz. 10-17 co 9 minut, w godz. 17-20 co 10 minut, w godz. 20-23 co 15 minut.
  • Autobusy linii 80 kursować będą objazdem (w obu kierunkach): od ronda Olszewskiego przez al. Wojska Polskiego, ul. Jarzyńskiego i ul. Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian. Przystanki „Rondo Olszewskiego (Spacerowa)” zlokalizowane będą w ciągu al. Wojska Polskiego na wysokości przystanków tramwajów linii 1 i 9 o tej samej nazwie. Likwidacji ulegną przystanki tymczasowe zlokalizowane na ul. Szafera przy rondzie Szczecińskich Olimpijczyków. Linia kursować będzie według normalnego rozkładu jazdy.
  • Na linii 53 nastąpią zmiany w realizacji kursów wykonywanych dotychczas na trasie Zawadzkiego – Pomorzany Dobrzyńska (w obu kierunkach). Wybrane kursy (tj. wczesnoporanne i późnowieczorne) wykonywane będą na trasie Romera – Pomorzany Dobrzyńska (przez ul. Marlicza), pozostałe na trasie Klonowica Zajezdnia – Pomorzany Dobrzyńska. Kursy na trasie Stocznia Szczecińska – Pomorzany Dobrzyńska pozostają bez zmian.
  • Autobusy linii 521 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy na zmienionej trasie jak linia 75.
  • Autobusy linii 529 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy objazdem (w obu kierunkach): od przystanku „Tor Kolarski” ulicami Jarzyńskiego i Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian. Linia nie będzie obsługiwać przystanków „Rondo Olszewskiego (Spacerowa)”.
  • Autobusy linii 531 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy objazdem (w obu kierunkach): od ronda Olszewskiego przez al. Wojska Polskiego, ul. Jarzyńskiego i ul. Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian.

O INWESTYCJI

Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Za prace budowlane odpowiadać będzie firma EUROVIA POLSKA S.A., która złożyła najlepszą ofertę w postępowaniu przetargowym. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.

Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

CZYTAJ TEŻ:

W zakres prac wchodzi m.in.:

  • Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  • Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  • Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  • Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  • Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  • Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  • Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  • Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Budowa Węzła Łękno w Szczecinie. Tym razem mamy ZDJĘCIA z lo...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

W następnych wyborach też głosujcie na krzystka. Bo lepszych nie ma, bo ten taki, a tamten inny. I tak kolejne kadencje. Bardzo dobrze wam tak i oby jak najdłużej.

M
Mieszkaniec

Na parking za żabka tylko od głównej można wjechać! Żadna osiedlowa droga tam nie prowadzi a jedynym sposobem jest zlikwidowanie bramki między parkingami w przeciwnym razie parking na około 80aut będzie stał pust! A swoją drogą operator hali wiedział kiedy zrobić płatny parking. Wszędzie złodzieje wkoło!!! Druga sprawa, tak jak kolega wcześniej zaznaczył jak przez te wąskie gardło będzie wyjeżdżać i wyjeżdżać około 100 pojazdów bo tyle pomieści ten najwiekszy żużlowy parking z którego były dwa wyjazdy na główna szafera a teraz od klatki 128 będą się cisnąć czy jak????

G
Gość

Dojazd na parking zlokalizowane wzdłuz ulicy Szafera bedzi emozliwy tylko przez waskie, wewnetrzne drogi osiedlowe. I teraz tak, przyjeżdza karetka, straz pozarna, zatrzymuje si ena takiej własnie wewnetrznej drodze osiedlowej i tworzy sie korek z obu stron. Powodzenia mieszkancy.

G
Gość

niech tym razem nie zapomną o podstacji do zasilania linii tramwajowej.

ps. faktycznie dotychczas przejazd litewska to było wyzwanie a teraz to będzie armagedon

G
Gość

Remont, przebudowa jak najbardziej tak ale z głową. Puszczanie ruchu tzw. ul. Litowską to już jest przegięcie. Przydało by się wcześniej tą dróżkę na to przygotować

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3