Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Od 25.11.2019 zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej

Karolina Nowak
Karolina Nowak
W związku z rozpoczęciem przebudowy ul. Szafera ZDiTM w Szczecinie przypomina o utrudnieniach dla kierowców i zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. W poniedziałek wykonawca zamierza rozpocząć roboty związane z wykonaniem infrastruktury podziemnej.

ORGANIZACJA RUCHU

Od 25 listopada od godz. 10 planowane jest rozpoczęcie przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Szerokiej. W pierwszym etapie przebudowy prace drogowe prowadzone będą na odcinku od al. Wojska Polskiego poprzez Rondo Olimpijczyków, aż do skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego.

W etapie powyższym całkowicie z ruchu ogólnego wyłączona zostanie istniejąca jezdnia ul. Szafera. Dojazd ulicą Zawadzkiego będzie możliwy wyłącznie do ul. Litewskiej. Wjazdy na parkingi zlokalizowane wzdłuż ul. Szafera będą częściowo dostępne poprzez drogi wewnętrzne – osiedlowe.

Objazd ruchu ogólnego planuje się przeprowadzić poprzez ul. Unii Lubelskiej, ul. Klonowica, ul. Zawadzkiego, ul. Marlicza (Benesza), ul. Romera. ul. Szafera, ul. Jarzyńskiego.

O INWESTYCJI: Rusza przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie. Szczegóły dotyczące zmian w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej

Rusza przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie. Szczegóły dotyc...

Dla ruchu pieszego wyznaczone zostaną utwardzone ciągi zarówno w poprzek ul. Szafera prowadzące do Hali Netto Arena, jak i prowadzące do al. Wojska Polskiego i dalej w rejon kąpieliska „Arkonka”.

Dla autobusów linii 75 na trasie objazdu Zawadzkiego-Marlicza (Benesza)-Romera wyznaczone zostaną dodatkowe przystanki. Autobus linii 80 kursować będzie trasą Zawadzkiego-Szafera (po placu budowy)- Jarzyńskiego- Wojska Polskiego - Arkońska.

Wraz z rozpoczęciem prac drogowych w ciągu ul. Szafera nastąpi częściowe otwarcie Ronda Olszewskiego (Wojska Polskiego – Arkońska – Szafera) dla pojazdów poruszających się wzdłuż al. Wojska Polskiego obiema jezdniami.

KOMUNIKACJA MIEJSKA

Od 25.11 (dla linii nocnych od nocy 25/26.11.2019) nastąpią zmiany w kursowaniu linii 75, 80, 53, 521, 529 i 531.

  • Autobusy linii 75 kursować będą objazdem (w obu kierunkach): od przystanku „Zawadzkiego Kościół” ulicami Marlicza i Romera do ulicy Szafera i dalej bez zmian do przystanku „Krzekowo Kościół”. Na trasie objazdu uruchomione zostaną przystanki:
  • - „Marlicza” – na ul. Marlicza przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego (nr 39911 w kierunku Krzekowa i 39912 w kierunku centrum),
  • - „Romera Szkoła” – na ul. Romera przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 (nr 39412 i 39411),
  • - „Romera” – na ul. Romera w odległości ok. 100 m od skrzyżowania z ul. Szafera (nr 32421 i 32422).
  • Wyłączone z obsługi przez linię 75 będą przystanki „Zawadzkiego”, „Szafera” i „Romera” (na ul. Szafera). Od poniedziałku do soboty oraz w Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie linia będzie kursować według dotychczasowego rozkładu jazdy. W dni świąteczne linia będzie kursowała w godzinach 5-6 z częstotliwością co 20 minut, w godz. 6-9 co 15 minut, w godz. 9-10 co 12 minut, w godz. 10-17 co 9 minut, w godz. 17-20 co 10 minut, w godz. 20-23 co 15 minut.
  • Autobusy linii 80 kursować będą objazdem (w obu kierunkach): od ronda Olszewskiego przez al. Wojska Polskiego, ul. Jarzyńskiego i ul. Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian. Przystanki „Rondo Olszewskiego (Spacerowa)” zlokalizowane będą w ciągu al. Wojska Polskiego na wysokości przystanków tramwajów linii 1 i 9 o tej samej nazwie. Likwidacji ulegną przystanki tymczasowe zlokalizowane na ul. Szafera przy rondzie Szczecińskich Olimpijczyków. Linia kursować będzie według normalnego rozkładu jazdy.
  • Na linii 53 nastąpią zmiany w realizacji kursów wykonywanych dotychczas na trasie Zawadzkiego – Pomorzany Dobrzyńska (w obu kierunkach). Wybrane kursy (tj. wczesnoporanne i późnowieczorne) wykonywane będą na trasie Romera – Pomorzany Dobrzyńska (przez ul. Marlicza), pozostałe na trasie Klonowica Zajezdnia – Pomorzany Dobrzyńska. Kursy na trasie Stocznia Szczecińska – Pomorzany Dobrzyńska pozostają bez zmian.
  • Autobusy linii 521 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy na zmienionej trasie jak linia 75.
  • Autobusy linii 529 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy objazdem (w obu kierunkach): od przystanku „Tor Kolarski” ulicami Jarzyńskiego i Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian. Linia nie będzie obsługiwać przystanków „Rondo Olszewskiego (Spacerowa)”.
  • Autobusy linii 531 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy objazdem (w obu kierunkach): od ronda Olszewskiego przez al. Wojska Polskiego, ul. Jarzyńskiego i ul. Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian.

O INWESTYCJI

Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Za prace budowlane odpowiadać będzie firma EUROVIA POLSKA S.A., która złożyła najlepszą ofertę w postępowaniu przetargowym. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.

Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

CZYTAJ TEŻ:

W zakres prac wchodzi m.in.:

  • Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  • Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  • Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  • Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  • Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  • Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  • Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  • Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Budowa Węzła Łękno w Szczecinie. Tym razem mamy ZDJĘCIA z lotu ptaka - 21.11.2019

Budowa Węzła Łękno w Szczecinie. Tym razem mamy ZDJĘCIA z lo...

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

W następnych wyborach też głosujcie na krzystka. Bo lepszych nie ma, bo ten taki, a tamten inny. I tak kolejne kadencje. Bardzo dobrze wam tak i oby jak najdłużej.

M
Mieszkaniec

Na parking za żabka tylko od głównej można wjechać! Żadna osiedlowa droga tam nie prowadzi a jedynym sposobem jest zlikwidowanie bramki między parkingami w przeciwnym razie parking na około 80aut będzie stał pust! A swoją drogą operator hali wiedział kiedy zrobić płatny parking. Wszędzie złodzieje wkoło!!! Druga sprawa, tak jak kolega wcześniej zaznaczył jak przez te wąskie gardło będzie wyjeżdżać i wyjeżdżać około 100 pojazdów bo tyle pomieści ten najwiekszy żużlowy parking z którego były dwa wyjazdy na główna szafera a teraz od klatki 128 będą się cisnąć czy jak????

G
Gość

Dojazd na parking zlokalizowane wzdłuz ulicy Szafera bedzi emozliwy tylko przez waskie, wewnetrzne drogi osiedlowe. I teraz tak, przyjeżdza karetka, straz pozarna, zatrzymuje si ena takiej własnie wewnetrznej drodze osiedlowej i tworzy sie korek z obu stron. Powodzenia mieszkancy.

G
Gość

niech tym razem nie zapomną o podstacji do zasilania linii tramwajowej.

ps. faktycznie dotychczas przejazd litewska to było wyzwanie a teraz to będzie armagedon

G
Gość

Remont, przebudowa jak najbardziej tak ale z głową. Puszczanie ruchu tzw. ul. Litowską to już jest przegięcie. Przydało by się wcześniej tą dróżkę na to przygotować

Dodaj ogłoszenie