reklama

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Co się zmieni? Podpisano umowę [WIZUALIZACJE]

Oskar Masternak
Oskar Masternak
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (11 zdjęć)
Podpisana dziś umowa daje zielone światło wykonawcy do rozpoczęcia całkowitej przebudowy układu drogowego w okolicy Netto Areny w Szczecinie.

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie

W ramach podpisanej umowy powstanie między innymi:

  • zupełnie nowa jezdnia,
  • torowisko
  • i pętla tramwajowo-autobusowa.

Wykonawcą zmieniającej obraz tej dzielnicy inwestycji jest firma Eurovia Polska S.A., która jest odpowiedzialna za przebudowę ulicy Arkońskiej.

- Inwestycje takie jak te, którą dziś podpisujemy, wpływają na obraz całego miasta i regionu. Współpracujemy z urzędem miasta od 2007 roku - podkreślił Nicolas Dépret, prezes Zarządu Eurovia Polska - Realizujemy te przedsięwzięcia z lokalnymi wykonawcami i przez to wpływamy również na lokalny rynek pracy.

Koszt prac został wyceniony na ponad 125 milionów złotych brutto. Inwestycja ma się zakończyć za 18 miesięcy.

Zobacz także: Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Wykonawca wybrany

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Wykonawca wybrany

Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Przedłużenie linii

Nie zapadły jeszcze decyzje dotyczące tego, które linie będą dojeżdżać do nowej pętli. Jeśli chodzi o tramwaje, to najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest to, w którym przedłużone zostaną trasy tych linii, które dziś kończą swój przejazd na pętli Arkońska.

- Ułożenie nowych rozkładów jest uzależnione od obsługi trzech pętli: tej przy ulicy Szafera, na Głębokim i tej przy ulicy Arkońskiej. Jeśli chodzi o linie autobusowe, to będziemy jeszcze opracowywać nowe trasy - mówi Krystian Wawrzyniak.

Na nowej, czteropasmowej ulicy Szafera powstaną w sumie cztery nowe ronda:

  1. w miejscu skrzyżowań z ulicą Zawadzkiego,
  2. Jarzyńskiego,
  3. Romera i Modrej
  4. oraz Modrej i Szerokiej.

- Na pewno w trakcie prac budowlanych będzie zachowana przejezdność ulicy Szafera. Nie wiadomo jeszcze w jakiej formie będzie to zorganizowane. Autobusy również będą w trakcie przebudowy kursować na swoich dotychczasowych trasach - zaznacza Krystian Wawrzyniak prezes spółki Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w trakcie najbliższych trzydziestu dni.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ul. Szafera w Szczecinie do przebudowy. Wystartował przetarg [WIZUALIZACJE]

Ul. Szafera w Szczecinie do przebudowy. Wystartował przetarg...

Dalsza rozbudowa i remonty

Budowa pętli przy ulicy Szafera to niejedyny element czekającej nas w najbliższych latach „tramwajowej rewolucji”. Oprócz planowego przedłużenia linii w kierunku Krzekowa, miasto planuje remont torowisk na ulicy Powstańców Wielkopolskich, ulicy Kolumba, Wyszyńskiego, Wyzwolenia i placu Szarych Szeregów.

- Z uwagi na koszty zrezygnowaliśmy na razie z przebudowy torowiska na ulicy Mickiewicza i z remontu zajezdni Golęcin.
W kwietniu przyszłego roku tramwaje powinny przejeżdżać już od ulicy Arkońskiej do alei Wojska Polskiego.

- Pozostała nam budowa nowej trafostacji, dzięki której będzie można uruchomić tę trasę - mówi Paweł Knap, dyrektor szczecińskiego oddziału spółki Eurovia Polska.

Jednym z z kolejnych planowanych elementów inwestycji jest budowa parkingu Kiss&Ride.

- W najbliższych latach chcemy połączyć linię tramwajową z ulicy Szafera w kierunku ulicy Sosabowskiego. Mamy świadomość, że ten układ komunikacyjny jest bardzo potrzebny dla mieszkańców Bezrzecza i gminy Dobra - mówił prezydent Piotr Krzystek.

ZOBACZ TEŻ:

W zakres prac wchodzi m.in.:

  1. Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  2. Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  3. Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  4. Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  5. Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  6. Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  7. Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  8. Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  9. Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  10. Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  11. Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  12. Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 października, 22:55, Gość:

Czy ktos wzia pod uwage jak bedzie korkowac sie wyjazd z bezrzecza??

Brak slow

21 października, 23:09, Gość:

Bedzie patola...

21 października, 23:23, Gość:

Niestety prawda

Szkoda ze nikt tego nie wzia pod uwage

A co ich to obchodzi? Mamy się cieszyć, że nowe inwestycje...

G
Gość
21 października, 15:53, Gość:

A może najpierw oddajcie do użytku Arkońską .?!!!

Najlepiej rozkopać całe Wojska Polskiego i niech "barany" stoją w korkach.

"W kwietniu przyszłego roku tramwaje powinny przejeżdżać już od ulicy Arkońskiej do alei Wojska Polskiego.

- Pozostała nam budowa nowej trafostacji, dzięki której będzie można uruchomić tę trasę - mówi Paweł Knap, dyrektor szczecińskiego oddziału spółki Eurovia Polska. "

Mówili, że tylko wiadukt na ul. Arkońskiej opóźnia budowę i już niedługo będzie gotowy, a tu jeszcze nie zaczęli nawet budować trafostacji zasilającej nowy odcinek.

G
Gość
21 października, 22:55, Gość:

Czy ktos wzia pod uwage jak bedzie korkowac sie wyjazd z bezrzecza??

Brak slow

21 października, 23:09, Gość:

Bedzie patola...

Niestety prawda

Szkoda ze nikt tego nie wzia pod uwage

G
Gość
21 października, 22:55, Gość:

Czy ktos wzia pod uwage jak bedzie korkowac sie wyjazd z bezrzecza??

Brak slow

Bedzie patola...

G
Gość

Czy ktos wzia pod uwage jak bedzie korkowac sie wyjazd z bezrzecza??

Brak slow

G
Gość

Koniec roku trzeba wydać kasę bo przepadną dotacje. Nie narzekać wytrzymać.

g
goscinna

Powstańców Wielkopolskich tu aleja a nie ulica :)

G
Gość

Spływa po nich jak po kaczce te wszystkie negatywne komentarze. Takiego burdelu jak teraz to jeszcze nie było w Szczecinie a władze miasta nie przejmują się i udają że to malkontenci tak narzekają

c
carter

jprdle, weźcie caly szczecin wyremontujcie od razu a my będziemy p[wulgaryzm]ć na rowerach...

G
Gość

I tak nie będzie na czas. Proponuję zabawę. O ile i dlaczego opóźni się przebudowa.

18 miesięcy z powodu braku śniegu zimą i słońca latem.

G
Gość

A może najpierw oddajcie do użytku Arkońską .?!!!

Najlepiej rozkopać całe Wojska Polskiego i niech "barany" stoją w korkach.

G
Gość

Co za ćwok to uruchomił przed skończeniem Arkońskiej, czy tam naprawdę w urzędzie takie matoły robią?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3