MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Są ugody między wykonawcą a PKP PLK. Łączna wartość obydwu ugód wynosi ponad 294 mln zł

Marek Jaszczyński
Wykonawca prac tłumaczył, że w przypadku linii do Polic mógł zostać wprowadzony w błąd przez PKP, bo na podstawie dokumentacji przetargowej nie był w stanie ustalić faktycznego stanu podłoża gruntowego oraz ustalić wymaganego zakresu robót geotechnicznych.
Wykonawca prac tłumaczył, że w przypadku linii do Polic mógł zostać wprowadzony w błąd przez PKP, bo na podstawie dokumentacji przetargowej nie był w stanie ustalić faktycznego stanu podłoża gruntowego oraz ustalić wymaganego zakresu robót geotechnicznych. Marek Jaszczyński
Trakcja SA to wykonawca dwóch zadań w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Spółka uzyskała dodatkowe wynagrodzenie.

Mediacje toczyły się w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej.Pierwsza ugoda dotyczy zadania A w ramach budowy SKM, czyli modernizacji linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny-Police.

- Na mocy ugody, w celu polubownego zakończenia sporu, uzgodniono wzajemne ustępstwa i dokonano ostatecznego rozliczenia wzajemnych roszczeń umowy SKM A. Dzięki ugodzie strony uchyliły stan niepewności co do wzajemnych praw i obowiązków związanych z ww. umową, w tym w szczególności w zakresie kosztów w przedłużonym czasie na ukończenie, waloryzacji oraz robót dodatkowych. W wykonaniu niniejszej ugody, PKP PLK zapłaci na rzecz spółki kwotę 27 776 012,33 zł netto tytułem kosztów w poniesionych w przedłużonym czasie na ukończenie oraz waloryzacji wynagrodzenia. Natomiast kwota 199 384 470,34 zł netto przyznana tytułem robót dodatkowych, będzie wypłacana Trakcji S.A. wraz z postępem realizacji prac, w oparciu o przejściowe świadectwa płatności, w terminie określonym w warunkach kontraktu. Spółka wyraziła zgodę, aby kwota 5 256 811,52 zł naliczona tytułem kar umownych oraz zwrotu kosztów była potrącana w równych kwotach z należnego spółce wynagrodzenia, za realizację umowy SKM A przez okres 10 kolejnych miesięcy począwszy od marca 2024 roku - czytamy w komunikacie.

Druga ugoda dotyczy zadania B, czyli modernizacji wybranej infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (tzw. „Nadodrzanka”, 351 (Poznań Główny – Szczecin Główny) oraz 401 (Szczecin Dąbie - Świnoujście).

- Na mocy ugody, w celu polubownego zakończenia sporu, uzgodniono wzajemne ustępstwa i dokonano ostatecznego rozliczenia wzajemnych roszczeń umowy SKM B. Dzięki ugodzie strony uchyliły stan niepewności co do wzajemnych praw i obowiązków związanych z ww. umową, w tym w szczególności w zakresie kosztów w przedłużonym czasie na ukończenie, waloryzacji oraz robót dodatkowych. W wykonaniu niniejszej ugody, PKP PLK zapłaci na rzecz spółki kwotę 20 026 410,16 zł netto tytułem kosztów w poniesionych w przedłużonym czasie na ukończenie oraz waloryzacji wynagrodzenia. Natomiast kwota 47 028 498,80 zł netto przyznana tytułem robót dodatkowych, będzie wypłacana Trakcji S.A. wraz z postępem realizacji prac, w oparciu o przejściowe świadectwa płatności, w terminie określonym w warunkach kontraktu. Spółka wyraziła zgodę, aby kwota 8 381 306,75 zł naliczona tytułem kar umownych oraz zwrotu kosztów była potrącana w równych kwotach z należnego spółce wynagrodzenia, za realizację umowy SKM B przez okres 10 kolejnych miesięcy począwszy od marca 2024 roku - czytamy w osobnym komunikacie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ślubowanie olimpijczyków - wywiad Przemysław Zamojski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński