Szczecin: Rozbudują żłobek i wytną drzewa. Mieszkańcy protestują

Marek Rudnicki
– Zniszczą na zieleń, a dzieci w żłobku będą oddychały spalinami – mówi Janina Auguścik, mieszkanka pobliskiego bloku. – A nam zabiorą teren rekreacyjny. To niesprawiedliwe.
– Zniszczą na zieleń, a dzieci w żłobku będą oddychały spalinami – mówi Janina Auguścik, mieszkanka pobliskiego bloku. – A nam zabiorą teren rekreacyjny. To niesprawiedliwe. Fot. Andrzej Szkocki
Mieszkańcy nie zgadzają się na wycinkę drzew i zagęszczenie żłobka przy ulicy Niedziałkowskiego. Twierdzą, że oni stracą kawałek zadbanej zieleni za oknem, a dzieci nie będą miały miejsca do zabawy.

Prawie 80 mieszkańców kamienic przy ulicy Wąskiej wysłało protest do prezydenta miasta. Wspólnota sprzeciwia się rozbudowie żłobka przy sąsiedniej ulicy Niedziałkowskiego i dewastacji przy tym rosnącej tu zieleni.

- Rozbudowa żłobka wiąże się z wycięciem ponad 20 drzew, w tym kilku lip, które rosną tu od 80 lat - mówi pani Ania. - Wyciąć chcą też kilkadziesiąt krzewów rosnących wzdłuż ogrodzenia. W miejscu zieleni chcą postawić nam ścianę o długości 50 m i wysokości 6 m. Zaledwie 15 m od naszych bloków. Mało tego. Chcą też poprowadzić w miejscu zieleni dojazd gospodarczy. Te wszystkie działania zlikwidują cały teren rekreacyjny, o który dbaliśmy i który teraz chcą nam zdewastować.

O zielony teren między żłobkiem a budynkami wspólnota dba od roku w ramach porozumienia z gminą. Ponosi koszty finansowe. 30 czerwca gmina wymówiła to porozumienie.

- Zieleń, która rośnie wzdłuż ogrodzenia żłobka pochłania spaliny, kurz i produkuje tlen - mówi pan Szymon. - Miasto chce molochu dla maluczkich, gdzie na spacerniak wyjdzie jednorazowo około 20 dzieciaków, bo więcej nie da rady. To się w głowie nie mieści.

- Rozbudowa żłobka jest następstwem likwidacji żłobka przy ulicy Mazowieckiej - mówi pani Helena. - Tamten żłobek chcą sprzedać na cele biurowe. Czy tak dba się o przyszłe pokolenie?

Wspólnota, oprócz napisania listu protestacyjnego, wystąpiła też do Samorządowego Kolegium Odwoławczego z wnioskiem o stwierdzenie nieważności decyzji prezydenta o powiększeniu żłobka przy ul. Niedziałkowskiego. Stwierdza w nim, że zapadła z rażącym naruszeniem prawa.
Innego zdania jest Robert Grabowski z Biura Promocji i Informacji Urzędu Miasta Szczecin.

- Mamy do czynienia z konfliktem interesów - mówi. - Jako miasto próbowaliśmy go załagodzić. Dobrem nadrzędnym w tym momencie jest dla nas jednak stworzenie nowych miejsc w żłobkach.

Wyjaśnia też, że projektanci podczas spotkania z przedstawicielami wspólnoty przedstawili projekt rozbudowy żłobka przy ul. Niedziałkowskiego. Przy jego tworzeniu projektanci starali się, by był on "w jak najmniejszym stopniu uciążliwy dla okolicznych mieszkańców".

- W projekcie nie planuje się wycinki wszystkich drzew lecz tylko niektórych - dodaje. - Wycinka została uzgodniona z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andzia
Nie przyjęli 700 dzieci z 1100 wniosków, ale 700 dzieci będzie od września w żłobkach - trzeba przecież dodać dzieci już chodzące!
A
Andzia
W dniu 17.07.2009 o 19:05, ~Ania~ napisał:

Wątpie że w dzisiejsze czasy jest w Szczecinie jakiś żłobek który musi być zamknięty z braku chętnych. Skoro było grubo ponad 1000 podań a przyjeli 700 dzieci. Myśle, że jakby w jakimś żłobku były wolne miejsce to rodzice woziliby nawet dziecko ze Zdroi do Mierzyna (jeśliby była taka opcja ).

~Ania~
W dniu 17.07.2009 o 15:05, sped napisał:

Jesli w jednym żłobku jest 50 miejsc a uczęszcza do niego tylko 10 cioro dzieciaków , a w drugim jest 50 miejsc a chętnych 100 to chyba logiczne aby zlikwidować ten do którego chodzi mniej dzieci a rozbudować ten gdzie jest więcej chętnych (tak może być ale czy jest w rzeczywistosci nie wiem),po za tym jak zlikwidują jeden to gdzieś te dzieciaki trzeba przenieść a że szczecin to wiocha i za dużo żłobków nie ma wiec urzedasy wymyslili sobie że rozbudują inny aby te dzieci tam umiescic. Ciekawe tylko czy urzedas który to wymyslił pomyślał o tym że ktoś bedzie musiał wiezc dziecko na drugi koniec szczecina .Z drugiej strony to masz racje bo pewnie , zlikwidują ten drugi żłobek sprzedadzą pózniej teren za grubą kase, krzaki i drzewa wytną (drzewo jest w cenie i można na tym niezle zarobić) a złobka i tak pewnie nie rozbudują przez nastepne 10 lat .Osobiscie uważam że dobro dzieci jest ważniejsze niż dobro krzaków.


Wątpie że w dzisiejsze czasy jest w Szczecinie jakiś żłobek który musi być zamknięty z braku chętnych.
Skoro było grubo ponad 1000 podań a przyjeli 700 dzieci. Myśle, że jakby w jakimś żłobku były wolne miejsce to rodzice woziliby nawet dziecko ze Zdroi do Mierzyna (jeśliby była taka opcja ).
s
sped
W dniu 17.07.2009 o 13:21, ~Ania~ napisał:

Nie mam nic przeciwko rozbudowie żłobka, ale może odpowiesz na pytanie po co jedne żłobki są likwidowane a drugie rozbudowywane? Sceptycznie jestem nastawiona do tej rozbudowy. A wiesz dlaczego ? Bo znając umiejętności naszej władzy ta rozbudowa będzie trwać wiele lat.


Jesli w jednym żłobku jest 50 miejsc a uczęszcza do niego tylko 10 cioro dzieciaków , a w drugim jest 50 miejsc a chętnych 100 to chyba logiczne aby zlikwidować ten do którego chodzi mniej dzieci a rozbudować ten gdzie jest więcej chętnych (tak może być ale czy jest w rzeczywistosci nie wiem),po za tym jak zlikwidują jeden to gdzieś te dzieciaki trzeba przenieść a że szczecin to wiocha i za dużo żłobków nie ma wiec urzedasy wymyslili sobie że rozbudują inny aby te dzieci tam umiescic. Ciekawe tylko czy urzedas który to wymyslił pomyślał o tym że ktoś bedzie musiał wiezc dziecko na drugi koniec szczecina .Z drugiej strony to masz racje bo pewnie , zlikwidują ten drugi żłobek sprzedadzą pózniej teren za grubą kase, krzaki i drzewa wytną (drzewo jest w cenie i można na tym niezle zarobić) a złobka i tak pewnie nie rozbudują przez nastepne 10 lat .Osobiscie uważam że dobro dzieci jest ważniejsze niż dobro krzaków.
~Ania~
W dniu 17.07.2009 o 09:03, sped napisał:

I bardzo dobrze , drzewa należy wyciąć a żłobek rozbudować , lepiej chyba aby dzieci były pod pewną i sprawną opieką ,były dobrze karmione i przebrane niż mają siedzieć w domu z sąsiadką bo matka pracuje , a jakiejs babci się krzaczki podobają . Dobro dzieci jest chyba ważniejsze niż kilka drzewek i krzaków. Zacofani ludzie mieszkają w tym szczecinie , cały czas narzekają że nic tu się nie robi nie buduje tylko burzy i wogóle miasto się nie rozwija , ale jak już chcą coś rozbudować , niby nie wiele bo żłobek , to już ludzie ślą protesty do prezydenta nieudacznika że im żłobek przeszkadza.Tragedia , z tego co widać na zdjęciu to jakaś mocherowa bereciara która i tak już nie długo kopnie w kalendarz.


Nie mam nic przeciwko rozbudowie żłobka, ale może odpowiesz na pytanie po co jedne żłobki są likwidowane a drugie rozbudowywane?
Sceptycznie jestem nastawiona do tej rozbudowy. A wiesz dlaczego ? Bo znając umiejętności naszej władzy ta rozbudowa będzie trwać wiele lat.
E
Ewa
też tak uważam, jak inni. Drzewa wyciąć, krzewy wyciąć, a trawę zastapić betonem. W zieleni są robaki, w betonie ich nie ma. Zieleń niepokoi, beton jest neutralny. najlepiej, gdy pomalowany na czarno. A dzieciakom nie jest potrzebne świeże powietrze. Obo należałby wybudowac stację benzynową. I będzie fajno. Niech gówniarze przyzwyczajaja się do twardych warunków bytowania pod władzą taką, jaką mamy.
T
Tomek
Wycinają drzewa, zrzucają jaskółcze gniazda z mostu cłowego. Na prawobrzeżu przy ul. Andrzejewskiego i Łubinowej urosły chwasty na wzrost człowieka i od wiosny są niekoszone. To wszytko w ramach projektu Floating Gardens 2050.
s
sped
I bardzo dobrze , drzewa należy wyciąć a żłobek rozbudować , lepiej chyba aby dzieci były pod pewną i sprawną opieką ,były dobrze karmione i przebrane niż mają siedzieć w domu z sąsiadką bo matka pracuje , a jakiejs babci się krzaczki podobają . Dobro dzieci jest chyba ważniejsze niż kilka drzewek i krzaków. Zacofani ludzie mieszkają w tym szczecinie , cały czas narzekają że nic tu się nie robi nie buduje tylko burzy i wogóle miasto się nie rozwija , ale jak już chcą coś rozbudować , niby nie wiele bo żłobek , to już ludzie ślą protesty do prezydenta nieudacznika że im żłobek przeszkadza.Tragedia , z tego co widać na zdjęciu to jakaś mocherowa bereciara która i tak już nie długo kopnie w kalendarz.
W
Wiola
Hmm bardzo dziwne, że nasze władze chcą rozbudować żłobek. Przecież zgodnie z założeniami szanownej władzy Miasta Szczecina mitem jest to, że żłobek każdemu się należy. Z pewnością poczekamy sobie jeszcze na rozbudowę tego żłobka, bo za chwilę się okaże, że 20 cm ziemi, na której ma być budowany, należy do kogo innego. Zaczną się rozprawy sądowe, itd, a więc nie wiązałabym zbyt dużej nadzieji z tą rozbudową żłobka. Jak do tej pory u nas nic nie zostało wybudowane, są tylko same zapowiedzi i ambitne plany na rok 2050 i przy okazji pełno ogrodzonych placów budowy, które od kilku lat straszą turystów (grzybek, kaskada, itd).
~Karolina~
Wycinanie drzew to w ramach projektu Floating Garden 2050?
Ja myślałam, że rozbudowa żłobka jest po to, aby zapewnić dodatkowe miejsca dzieciom, a okazuje się że nasze władze potrafią nawet teraz zamykać żłobki. (cytuję: "– Rozbudowa żłobka jest następstwem likwidacji żłobka przy ulicy Mazowieckiej – mówi pani Helena. – Tamten żłobek chcą sprzedać na cele biurowe.") Wiadomo - lepiej sprzedać żłobek i zrobić na tym kasę, bo pewnie jest położony w bardzo atrakcyjnym miejscu. Poza tym w Szczecinie są bardziej potrzebne biura niż żłobki, prawda?....
z
zoltan
Wycinka drzew, to pewnie akcja w ramach pływających ogrodów 2050. Och przepraszam, nie pływających ogrodów 2050, ale Floating Gardens 2050. Na zakończenie przyjemny dowcip:

- Czemu ścinacie te drzewa?
- Bo tu będzie park!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie