Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szafera: Tramwajem bliżej do hali sportowej

Marek Jaszczyński [email protected]
– Autobusy linii 75 kursują w szczycie, co 7 minut to w zupełności wystarczy dla mieszkańców osiedla – uważa Anna Tabaszewska, która mieszka na osiedlu Zawadzkiego. – Jednak, kiedy w hali będzie się odbywała duża impreza, mogą być problemy. Jeśli miałaby powstać pętla tramwajowa przy ulicy Szafera to mogliby na tym skorzystać nie tylko kibice przyjeżdżający na mecze. Nie wiem tylko, czy nie byłoby to kłopotliwe sąsiedztwo: tramwaje są hałaśliwe.
– Autobusy linii 75 kursują w szczycie, co 7 minut to w zupełności wystarczy dla mieszkańców osiedla – uważa Anna Tabaszewska, która mieszka na osiedlu Zawadzkiego. – Jednak, kiedy w hali będzie się odbywała duża impreza, mogą być problemy. Jeśli miałaby powstać pętla tramwajowa przy ulicy Szafera to mogliby na tym skorzystać nie tylko kibice przyjeżdżający na mecze. Nie wiem tylko, czy nie byłoby to kłopotliwe sąsiedztwo: tramwaje są hałaśliwe. Fot. Marcin Bielecki
Władze miasta nie przewidują nowych linii autobusowych w rejonie powstającej hali widowiskowo-sportowej przy ul. Szafera. Miłośnicy Komunikacji Miejskiej proponują komunikację tramwajową.

Budowa hali już ruszyła. Obiekt będzie gotowy za dwa lata. Ambicją miasta jest to, żeby w nowej hali zagrały zespoły podczas mistrzostw Europy w piłce siatkowej mężczyzn w 2013 roku. Czym dojedziemy na tak dużą imprezę?

- Nie planujemy uruchomienia dodatkowej, regularnej linii autobusowej w rejonie hali - wyjaśnia Marta Kwiecień - Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Komunikacji Miejskiej.

- Osobną kwestią pozostają imprezy masowe, podczas których prawdopodobnie będzie uruchamiana specjalna komunikacja tramwajowa lub autobusowa, ale w zależności od potrzeb.

O planach budowy pętli tramwajowej, mówi się od lat, zwłaszcza o powstaniu linii przez ulicę 26 Kwietnia, Taczaka i Szeroką. Inny wariant przedstawiają Miłośnicy Komunikacji Miejskiej ze Szczecina.

- Żeby połączyć planowaną pętlę tramwajową przy Szafera z resztą sieci tramwajowej brakuje niespełna 1 kilometra odcinka torów - przedstawia pomysł Bartosz Lemke, pasjonat komunikacji miejskiej.

- Budowa torowiska wzdłuż ulicy Szafera do skrzyżowania z Wojska Polskiego i Spacerową daje olbrzymie możliwości. Dzięki wydzielonym torowiskom tramwajowym w niespełna 15 minut możliwe
będzie dowiezienie ludzi z planowanego obiektu w rejon placu Rodła, czy placu Kościuszki.

Możliwe będzie dowożenie mieszkańców nawet z Gocławia czy Basenu Górniczego. Nowa pętla sprawdzi się również w codziennej eksploatacji.

Linia tramwajowa odciąży nieco kursy autobusów linii 75. Okazuje się, że pierwszy krok w kierunku budowy nowej linii tramwajowej mógłby nastąpić w tym roku.

- W projekcie tegorocznego budżetu jest kwota 150 tysięcy złotych, którą zamierza się przeznaczyć na
opracowanie koncepcji komunikacji z powstającą halą przy ulicy Szafera, czyli nie tylko na projekt pętli, ale w ogóle dróg dojazdowych do obiektu - mówi Dariusz Wołoszczuk z biura prasowego Urzędu Miasta. - Sesja budżetowa rady miasta odbędzie się w najbliższy poniedziałek.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński