Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

System RedLight w Szczecinie zbiera żniwo. Łapie średnio pięć aut dziennie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Skrzyżowanie od 25 stycznia monitoruje 26 kamer. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie kierującego pojazdem
Skrzyżowanie od 25 stycznia monitoruje 26 kamer. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie kierującego pojazdem Andrzej Szkocki
Znamy pierwsze statystyki dotyczące działania systemu kamer, który na skrzyżowaniu ulic 26 Kwietnia, Taczaka i Derdowskiego w Szczecinie, łapie kierowców przejeżdżających na czerwonym sygnale.

System został włączony 25 stycznia. Po miesiącu znamy już pierwsze dane o jego skuteczności.

- Urządzenie RedLight na skrzyżowaniu w Szczecinie zarejestrowało dotychczas 169 wykroczeń niestosowania się do czerwonego światła - podaje Główny Inspektorat Tranportu Drogowego.

Urządzenie jest elementem Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Skrzyżowanie od 25 stycznia monitoruje 26 kamer. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła,
Skrzyżowanie od 25 stycznia monitoruje 26 kamer. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie kierującego pojazdem Andrzej Szkocki

- Działanie tego rodzaju urządzeń jest zbliżone do działania monitoringu wizyjnego. Obraz zarejestrowany przez kamery na podstawie oprogramowania urządzenia, dostarcza informacji o ewentualnym przejeździe pojazdu w chwili, gdy na sygnalizatorze nadawany jest sygnał czerwony. Urządzenia nie są podłączone do sterownika sygnalizacji świetlnej. Działają z wykorzystaniem wideodetekcji i na jej podstawie odczytywany jest aktualnie wyświetlany sygnał oraz następuje rejestracja przebiegu zdarzenia zarówno w postaci materiału filmowego, jak i dokumentacji fotograficznej, umożliwiającej identyfikację kierującego oraz pojazdu, chwili popełnienia naruszenia i parametrów typu: czas i miejsce popełnionego wykroczenia oraz czas nadawania czerwonego światła - wyjaśnia Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

W Szczecinie jest tylko jedno miejsce, gdzie zainstalowano wspomniany system.

- Lokalizacje urządzeń wytypowano na podstawie analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego dla sieci dróg publicznych w kraju, wykonanej przez Instytut Transportu Samochodowego. Wskazano w niej miejsca, w których z uwagi na realne zagrożenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego spowodowane niestosowaniem się do sygnałów świetlnych, niezbędne jest w pierwszej kolejności zainstalowanie urządzeń automatycznie rejestrujących wykroczenia kierujących - wyjaśnia przedstawiciel GITD.

Jakie kary?

W sytuacji, w której kierowca kompletnie zignorował przepisy i pomimo możliwości bezpiecznego zatrzymania się, przejechał na czerwonym świetle, zostanie ukarany mandatem w wysokości 500 zł i 15 punktami karnymi. To nie jedyne kary, ponieważ jeśli kierowca doprowadzi do kolizji w wyniku przejazdu na czerwonym świetle, może otrzymać 2,5-5 tysięcy złotych mandatu oraz 15 punktów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński