O stylistyce SLS-a na razie niewiele wiadomo, bo do czasu jego premiery, która ma nastąpić wiosna 2010 roku, producent skrzętnie maskuje auto. Nieco więcej informacji dotyczą silnika, które znajdzie się pod maska tego wozu. Ośmiocylindrowy motor ma pojemność 6,2 litra i moc 571 KM przy 6800 obr./min, co sprawia, że SLS AMG będzie jednym z najpotężniejszych samochodów sportowych w segmencie. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm przy 4750 obr./min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i może się rozpędzić się do 315 km/h.
Wśród głównych rozwiązań skutkujących podniesieniem mocy, wymienić można całkowicie nowy układ dolotowy, udoskonalony mechanizm rozrządu wraz z wałkami rozrządu o nowej geometrii oraz przekonstruowany układ wydechowy.
Tylna koła napędzane są za pośrednictwem lekkiego wału z włókna węglowego. Układ przeniesienia napędu montowany jest na tylnej osi ("transaxle"). Połączono go z blokiem silnika poprzez rurę reakcyjną, która dodatkowo usztywnia karoserię i zespół napędowy. Wał napędowy obraca się z prędkością równą obrotom silnika w rurze reakcyjnej. Zalety tego rozwiązania oznaczają sztywne połączenie pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, co skutkuje optymalnym wsparciem dla powstających sił i momentu obrotowego.
Nowa, siedmioprzekładniowa skrzynia biegów jest wyposażona w podwójne sprzęgło. Skrzynia charakteryzuje się szybką zmianą przełożeń, bez straty dynamiki pociągowej. Kierowca ma do swojej dyspozycji cztery różne tryby pracy napędu, od komfortowego aż po wyczynowy, a także funkcję RACE START ("procedura startowa"). Ponadto w wyposażeniu SLS-a znajdzie się trójzakresowy układ ESP ("ESP włączone, ESP sport , ESP wyłączone).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?