Supersportowy Mercedes SLS AMG

(WF)
Mercedes SLS AMG w skrzętnym maskowaniu
Mercedes SLS AMG w skrzętnym maskowaniu Daimler
Po raz pierwszy w czterdziestoletniej historii, Mercedes-AMG - wyczynowy dział Mercedes-Benz - zaprezentuje pojazd opracowany od początku do końca własnymi siłami. Będzie to Mercedes SLS AMG. Wizytówką tego supersportowego auta jest aluminiowe nadwozie z drzwiami otwierającymi się do góry; 6,2-litrowa jednostka napędowa V8 o mocy 571 KM.

O stylistyce SLS-a na razie niewiele wiadomo, bo do czasu jego premiery, która ma nastąpić wiosna 2010 roku, producent skrzętnie maskuje auto. Nieco więcej informacji dotyczą silnika, które znajdzie się pod maska tego wozu. Ośmiocylindrowy motor ma pojemność 6,2 litra i moc 571 KM przy 6800 obr./min, co sprawia, że SLS AMG będzie jednym z najpotężniejszych samochodów sportowych w segmencie. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm przy 4750 obr./min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i może się rozpędzić się do 315 km/h.
Wśród głównych rozwiązań skutkujących podniesieniem mocy, wymienić można całkowicie nowy układ dolotowy, udoskonalony mechanizm rozrządu wraz z wałkami rozrządu o nowej geometrii oraz przekonstruowany układ wydechowy.

Tylna koła napędzane są za pośrednictwem lekkiego wału z włókna węglowego. Układ przeniesienia napędu montowany jest na tylnej osi ("transaxle"). Połączono go z blokiem silnika poprzez rurę reakcyjną, która dodatkowo usztywnia karoserię i zespół napędowy. Wał napędowy obraca się z prędkością równą obrotom silnika w rurze reakcyjnej. Zalety tego rozwiązania oznaczają sztywne połączenie pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, co skutkuje optymalnym wsparciem dla powstających sił i momentu obrotowego.
Nowa, siedmioprzekładniowa skrzynia biegów jest wyposażona w podwójne sprzęgło. Skrzynia charakteryzuje się szybką zmianą przełożeń, bez straty dynamiki pociągowej. Kierowca ma do swojej dyspozycji cztery różne tryby pracy napędu, od komfortowego aż po wyczynowy, a także funkcję RACE START ("procedura startowa"). Ponadto w wyposażeniu SLS-a znajdzie się trójzakresowy układ ESP ("ESP włączone, ESP sport , ESP wyłączone).

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
neo-1
Całkiem niezła maszyna. Idealnie się nadaje dla naszych "super kierowców" szalejących na drogach.
:)
a co to w szczecinie bedzie? niewiem co to ma wspolnego z lokalna gaze
Dodaj ogłoszenie