Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sukces kampanii "Szczecin rekrutuje". Na razie tylko w Internecie

Bogna Skarul
Impulsem do przeprowadzenia kampanii „Szczecin rekrutuje” było pojawienie się w regionie Zalando i Amazon, które potrzebują 2 tys. pracowników.

90 tysięcy złotych wydało miasto na kampanię „Szczecin rekrutuje”, której celem była promocja nowych miejsc pracy i zachęcenie mieszkańców miasta, województwa zachodniopomorskiego i ościennych województw do szukania zajęcia właśnie w Szczecinie.

- To był wielki sukces - mówił Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, która w imieniu miasta zleciła kampanię.

A na dowód swoich słów podał dane, że stronę internetową kariera.szczecin.eu przez dwa tygodnie odwiedziło 20 tysięcy mieszkańców Szczecina i regionu, a reklama na serwisach społecznościowych (Facebook i Linkedln) dotarła do blisko 200 tysięcy osób.

Nie był w stanie jednak powiedzieć więcej o efektach.

- Wiem, że firmy, jakie brały udział w przedsięwzięciu, odnotowały na swoich stronach internetowych czy w swoich działach HR większe o kilkadziesiąt procent zainteresowanie pracą - stwierdził, ale nie potrafił powiedzieć, czy te kilkadziesiąt procent to raczej 20 proc., czy może 80 proc.?

- Tego nie wiem - przyznał, ale dodał, że firm, które chciały wziąć udział w kampanii promującej nowe miejsca pracy w Szczecinie na początku przedsięwzięcia było jedynie 34, a w trakcie jej trwania dołączyło jeszcze 27.

- Jesteśmy zadowoleni z inicjatywy pokazania Szczecina jako miasta dobrego, jako miejsce pracy i życia - przyznali po spotkaniu przedstawiciele firm zajmujących się rekrutacją pracowników do szczecińskich przedsiębiorstw. - Zauważamy wyraźny wzrost zainteresowania miastem. To prawda, że przez długi czas Szczecin w Polsce był postrzegany jako miasto na peryferiach, ale to wszystko można zmienić.

Z ich danych wynika, że nie ma już takiej przepaści w proponowanych przez pracodawców zarobkach w Szczecinie i innych dużych miastach Polski.

- Ale też zmieniają się oczekiwania pracowników. Na rynek wchodzi młode pokolenie, które już inaczej myśli - podkreśla Andrzej Kulpa z KS Service. - Pracownikom nie tylko zależy na zarobkach, ale szalenie ważna stała się dla nich atmosfera, jaka panuje w miejscu pracy - tłumaczy.

Projekt zabudowy Kępy Parnickiej, jaki zaproponowała firma Urbicon, zakłada powstanie tam dzielnicy o charakterze mieszkalno-biurowym.

Tak może wyglądać nowa dzielnica. Zagospodarowanie Kępy Parn...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński