Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie. Od środy będzie większa i droższa. Jak miasto tłumaczy zmiany w SPP? 31.03.2021

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Od środy 31 marca w Szczecinie zmieniają się granice i cennik Strefy Płatnego Parkowania. Strefa powiększy się o 58 ulic (bądź odcinków ulic). Miasto tłumaczy zmiany koniecznością wymuszenia odpowiedniej rotacji aut oraz zapowiada, że jest to tylko element polityki komunikacyjnej gminy.

Zmiany w SPP od 31.03.2021

  • Według zapowiedzi miasta, głównym celem zmian jest zwiększenie dostępności miejsc postojowych w śródmieściu.
  • Strefa powiększy się o 58 ulic (bądź odcinków ulic).
  • Na zachodzie przesunie się do ulicy Bohaterów Warszawy, po wschodniej stronie obejmie al. Wyzwolenia i Malczewskiego.
  • Na południu nową granicą SPP będzie ul. Narutowicza.

- Szczecińska SPP w obecnej postaci nie spełnia swojego podstawowego zadania, czyli nie wymusza rotacji aut na wymaganym poziomie. Liczba zarejestrowanych pojazdów w Szczecinie przekracza dziś 300 tys. To dwa razy więcej w porównaniu z 2005 rokiem. 88 tys. aut codziennie wjeżdża do Szczecina z zewnątrz. Średnia wolnych miejsc w strefie w godzinach szczytu spadła do krytycznego poziomu 2,9 proc.. Jeszcze gorzej jest na obrzeżach strefy. Prawidłowy poziom wolnych miejsc to 15-30 proc.

Zbyt mała rotacja aut w centrum miasta jest spowodowana przede wszystkim nadmierną liczbą abonamentów i opłat zryczałtowanych. Pojazdy z opłatami długoterminowymi zajmują połowę strefy - tłumaczy motywy miasta Paweł Adamczyk, dyrektor Wydziału Gospodarki i Ochrony Środowiska w szczecińskim magistracie.

Adamczyk zaznacza, że przy obserwowanej od lat tendencji zwiększania się liczby aut w mieście, za 2-3 lata na skutek nieprawidłowego parkowania rozjechany byłby każdy trawnik w mieście.

POLECAMY RÓWNIEŻ: Nowa Strefa Płatnego Pakowania w Szczecinie od 31.03.2021. Większa i droższa. Sprawdziliśmy stan przygotowań

Nowa Strefa Płatnego Pakowania w Szczecinie od 31.03.2021. W...

Czy wchodzące w życie podwyżki za parkowanie to nie czysty fiskalizm? - pytają niektórzy kierowcy.

Miasto wyjaśnia, że na sprawę nie można patrzeć jednowymiarowo. - W tym roku wydamy na funkcjonowanie komunikacji miejskiej 250 mln zł przy szacowanych wpływach na poziomie 70 mln. Obniżki cen za bilety sieciowe pokazują, jak ustawione są nasze priorytety w dziedzinie mobilności - wyjaśnia Adamczyk. Dodaje też, że miasto prowadzi obecnie inwestycje, m.in. przebudowę torowisk czy budowę nowego torowiska na osiedlu Zawadzkiego, a w środę ogłoszony zostanie przetarg na modernizację roweru miejskiego. Te realizacje mają zwiększyć ofertę transportową mieszkańców, alternatywną do komunikacji indywidualnej.

- W tym roku zakończy się budowa węzłów przesiadkowych Granitowa, Szafera, Głębokie i Łękno. Powstaje (z dużymi problemami - przyp. red.) Szczecińska Kolej Metropolitalna. 1 kwietnia ruszą linie autobusowe nr 90 i 95, która będą obsługiwać ścisłe centrum. Latem planowana jest inauguracja roweru miejskiego IV generacji - informuje Wojciech Jachim, rzecznik NiOL.

O szczegółach zmian w SPP i nowym cenniku: Nowa Strefa Płatnego Pakowania w Szczecinie od 31.03.2021. Większa i droższa.

Nowy Ład Parkingowy wprowadza podział miasta na trzy strefy:

  • Strefę Strategicznej Interwencji (z preferencją dla pieszych, komunikacji publicznej, elektromobilności i uzupełniających środków komunikacji, ze stopniowym ograniczaniem ruchu prywatnych aut na Starym Mieście i Łasztowi); - kolor żółty (mapka w galerii).
  • Strefę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej (z preferencją dla komunikacji publicznej i elektromobliności, z udziałem aut prywatnych) - kolor niebieski.
  • Strefę Zewnętrzna (obszar poza śródmieściem oddzielony linią SKM - bez ograniczeń w ruchu, z parkingami buforowymi na granicy strefy) - kolor fioletowy.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak chęć pobierania opłat w nowych stafach przez SPP ma się do "Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 września 2013 r" gdzie jasno jest określone, że ma być oznaczenie pionowe jak i poziome, czyli znak i wymalowane miejsca?? A w nowych strefach co najwyżej stoją już parkometry i gdzie nie gdzie pionowe znaki.

Dodaj ogłoszenie