Plac budowy na obwodnicy Koszalina i Sianowa został przekazany wykonawcy, konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure i Polbud Pomorze.
- Firmy prowadzą prace związane z geodezją - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - W praktyce chodzi o to, że to co jest na mapach trzeba przenieść w teren i wytyczyć obwodnicę, która w dużej mierze biegnie po polach, po zupełnie nowym i dziewiczym terenie.
Wycinka drzew na terenach Lasów Państwowych, gdzie przebiegać będzie S6, została już zakończona. Wykonawca rozpoczął też przygotowywanie zaplecza całej budowy. Natomiast nadal trwają wykopaliskowe badania archeologiczne na 9 stanowiskach. Wykonuje je Instytut Archeologii i Etnologii PAN Zespół Archeologicznych Badań Ratowniczych przy Ośrodku Badań nad Kulturą Późnego Antyku. Powinny zakończyć się w II kwartale tego roku.
S6: Start pomorskiej trasy
Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa o długości 20,1 km rozpoczyna realizację całej S6. Drugim w kolejności budowy etapem będzie odcinek Nowogard - Płoty o długości 20 km.
Obwodnica Koszalina i Sianowa ma być zakończona w 2018 roku jako pierwsza w całej realizacji drogi szybkiego ruchu S6 łączącej Szczecin z Gdańskiem.
Te prace rozpoczęły się jako pierwsze, gdyż w odróżnieniu od pozostałych odcinków była wcześniej wykonana cała dokumentacja. Zadaniem zwycięzców przetargu jest tylko wybudować trasę.
Do wykonania jest ciąg drogi ekspresowej S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód. Podpisana jest też umowa na zaprojektowanie i budowę odcinka Kołobrzeg Zachód - Ustronie Morskie o długości 14,7 km. W skład tego zadania wchodzi obwodnica Kołobrzegu na drodze krajowej nr 11 o długości 2 km.
Wartość podpisanej umowy wynosi 645,6 milionów złotych. Trasę wybuduje konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S. A. i Polbud - Pomorze.
W przypadku innych odcinków, odmiennie od obwodnicy Koszalina i Sianowa, firmy będą musiały same zaprojektować trasę, a następnie ją wybudować.
Po obwodnicy jako drugi ma być gotowy odcinek Nowogard - Płoty o długości 20 kilometrów. Tu prace wykona firma Mosty Łódź. Wartość prac - 390,2 mln złotych.
Obecnie wszystkie odcinki mają już podpisane umowy na realizację we wspomnianej formule projektuj i buduj, tj. 6 odcinków S6 o długości 119,5 km pomiędzy Goleniowem, a początkiem obwodnicy Koszalina i Sianowa. Łączna wartość podpisanych umów wynosi około 2,22 miliarda złotych.
Walkę o budowę trasy ekspresowej S6 ze Szczecina do Trójmiasta Głos rozpoczął w 2013 roku. Za naszą namową postała specjalna grupa parlamentarna. Dzięki naszym publikacjom droga została wpisana do planów rządowych, do realizacji na najbliższy możliwy termin. Teraz rozpoczyna się jej budowa. Cały odcinek do Gdańska ma powstać do 2021 roku.
Czytaj również:
Zobacz także:
Czytaj więcej:
Chcemy porządnej drogi przez Pomorze
To wielki sukces mieszkańców regionu (także samorządów i zaangażowanych organizacji) w ramach akcji społecznej organizowanej przez Głosu Dziennika Pomorza, bo to nasza redakcja prowadziła kampanię "Chcemy ekspresowej drogi S6": zbieraliśmy głosy poparcia dla budowy, interesowaliśmy sprawą posłów i rządowych urzędników, wywieraliśmy presję na politykach, a także prezentowaliśmy w Sejmie opinie mieszkańców regionu i dobrodziejstwa, jakie niesie za sobą szybkie drogowe połączenie ze Szczecina do Gdańska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?