- Obecnie wykonywane są przewiązki (przejazdy między jezdniami) oraz montowane separatory między pasami ruchu na jezdni A6 w stronę Gdańska i oznakowanie pionowe. Prace związane z przygotowaniem organizacji ruchu mają potrwać do czwartku - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - W piątek planowane jest wprowadzenie docelowej organizacji ruchu na czas remontu. Kierowcy jadący w kierunku Kołbaskowa około 800 metrów za węzłem Szczecin Podjuchy zostaną skierowani na jezdnię A6 w kierunku Gdańska. Ruch na tej jezdni będzie się odbywał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Powrót do ruchu obiema jezdniami nastąpi na węźle Radziszewo.
Zjazd z A6 na S3 na węźle Klucz w kierunku Gorzowa będzie bezpośrednio z jezdni A6 w kierunku na Gdańsk. Natomiast kierowcy jadący S3 od strony Gorzowa nie zjadą na węźle Klucz w kierunku Kołbaskowa. Będzie trzeba zjechać na A6 w kierunku Gdańska i zawrócić na węźle Szczecin Podjuchy w kierunku Kołbaskowa.
Remont całej szerokości jezdni
Nawierzchnia na remontowanym odcinku została wykonana w latach 1997-1999 i 2000-2001. Po ponad 20 latach eksploatacji wymagana jest jej wymiana. Aby zapewnić właściwą trwałość nowej nawierzchni, zaplanowano jej wymianę na całej szerokości, co pomoże zminimalizować połączenia technologiczne na nawierzchni. Prace będą polegały na frezowaniu istniejącej nawierzchni, wykonaniu warstwy wyrównawczej, a następnie warstwy ścieralnej, zostanie również zastosowana siatka wzmacniająca nawierzchnię. Wyremontowane zostaną również elementy odwodnienia i wykonane nowe oznakowanie poziome. Prace będzie realizowała firma Strabag, a ich wartość to około 9 mln zł.
Czeka nas również przebudowa infrastruktury drogowej na odcinku granicznym A6. Głównym elementem nowej infrastruktury ma być wiadukt, który powstanie na początkowym odcinku autostrady A6. Poza tym powstaną drogi dojazdowe i place manewrowe. Wiadukt i nowe jezdnie pozwolą zawrócić przed granicą i poprawią warunki kontroli przez służby. - Realizacja inwestycji to perspektywa około 3 - 4 lat - dodaje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
O tym jak bardzo inwestycja jest potrzebna, nie trzeba przekonywać kierowców. Obecnie ostatnie miejsce przed wjazdem do Niemiec na A6 to węzeł Kołbaskowo, który znajduje się 2,5 km przed granicą. Gdy ktoś minie granicę, pierwszy węzeł ma dopiero po prawie 10 kilometrach drogi. Warto dodać, że trwa uzyskiwanie decyzji ZRiD dla obwodnicy Kołbaskowa, która powstanie w ciągu krajowej „13”.
- Realizacja obwodnicy Kołbaskowa musi być skoordynowana z realizacją II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic (w ramach tej inwestycji ma powstać nowy węzeł Szczecin Zachód, do którego obwodnica Kołbaskowa będzie się włączać). Realizacja inwestycji przewidziana na 2026-2027 - informuje Mateusz Grzeszczuk.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?