Nietypowa propozycja radnego Przemysława Słowika to pokłosie ostatnich decyzji dotyczących cięć rozkładów jazdy. Mimo, tzw. rewolucji torowej i modernizacji torowisk, nie udało się utrzymać siatki połączeń na wielu liniach. Wcześniej zlikwidowano też niektóre linie pośpieszne. Według radnego Słowika, sytuacja jest tragiczna, a prezydent nie wie, jak w praktyce wygląda sytuacja pasażerów, bo jeździ samochodami, w tym służbowymi.
- Cięcia kolejnych połączeń, jakie dotykają linii tramwajowych i autobusowych w tym miesiącu, to jest już armagedon komunikacji miejskiej. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, polityka transportowa miasta nie była skierowana na rozwój transportu zrównoważonego, a przede wszystkim, na inwestowanie w transport indywidualny, samochodowy. Dzisiaj mamy tego efekt. Obawiam się, że Pan Prezydent jako osoba nie korzystająca z komunikacji miejskiej, a polegająca przede wszystkim na poruszaniu się samochodami, nie ma pojęcia jak w praktyce wygląda dramat pasażerów szczecińskich autobusów i tramwajów. Może czas najwyższy, żeby przestał Pan korzystać ze służbowego auta, a najlepiej całkiem porzucił auto na rzecz komunikacji miejskiej. Może czas najwyższy, na radykalną zmianę nawyków transportowych Pana Prezydenta, skoro nie jest Pan w stanie zrozumieć, jak powinien wyglądać zrównoważony transport w XXI wieku - uważa radny.
I chce wiedzieć m.in. jak często prezydent korzysta z komunikacji publicznej i ile kilometrów pokonał pojazdami służbowymi w latach 2021-2023?
W imieniu Piotra Krzystka odpowiada Ryszard Słoka, sekretarz miasta. Przekonuje, że prezydent korzysta z większości dostępnych w mieście środków transportu, choć nie ujawnia jak często. Od 2021 r. Piotr Krzystek przejechał służbowymi autami ok. 55 tys. kilometrów.
- W ramach pełnionych obowiązków prezydent korzysta m.in. z roweru, samochodu, komunikacji miejskiej - wylicza Ryszard Słoka.
Jego zdaniem w sprawie poprawy sytuacji w komunikacji miejskiej najważniejszą sprawą jest obecnie zminimalizowanie liczby tzw. niewyjazdów oraz optymalizacja siatki połączeń.
- W momencie ustabilizowania sytuacji kadrowej i taborowej podejmowane będą działania służące dalszej optymalizacji siatki połączeń - dodaje.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?