Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa torów do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Jak wygląda stan prac?

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Prace na torach na stacji Lubiewo
Prace na torach na stacji Lubiewo Paweł Styczeń/PKP PLK
Polskie Linie Kolejowe przedstawiły postęp prac. Co ważne prace nie ograniczają kolejowej obsługi portów. Zakończenie inwestycji zaplanowano na połowę 2022 roku.

Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem Prace są prowadzone etapowo, aby zapewnić dojazd pociągów do nabrzeży.
– Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawia skomunikowanie portów w Szczecinie i Świnoujściu z resztą Polski. Efektem prac będzie wzrost potencjału polskich portów i przeładunek większej ilości towarów przewożonych koleją - najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Inwestycje w dostęp do portów są inwestycjami w rozwój gospodarki – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Do tej pory w Świnoujściu, na towarowej stacji, zakończono już niemal 1/3 wszystkich prac. Ułożono ok. 9 km nowych torów, zabudowano 34 rozjazdy ważne elementy linii, umożliwiające pociągom zmianę toru. Przebudowywana jest infrastruktura kolejowa w porcie.

Między Lubiewem a Warnowem, przed ułożeniem nowych torów, wzmacniany jest grunt, a między Świnoujściem a Lubiewem (Międzyzdrojami) wykonawca przygotowuje się do montażu nowej sieci trakcyjnej i rozjazdów.

ZOBACZ TEŻ:

Budowany jest drugi tor pomiędzy stacją Świnoujście Przytór a stacją Świnoujście. Dzięki temu zwiększy się przepustowość - ok. 5 km odcinkiem pojedzie więcej pociągów, co umożliwi lepszą ofertę przewozową. Przebudowywana jest również infrastruktura kolejowa w rejonie portu Świnoujście (zarządzana przez ZMPSiŚ SA).

Na stacji Szczecin Port Centralny prace przekroczyły już półmetek. Wykonawca ułożył blisko 37 km nowych torów i zamontował 98 rozjazdów. Przygotowywany jest grunt pod budowę kolejnych 24 km torów i 79 rozjazdów. Z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu wzmacniane jest podłoże powstaje odwodnienie, montowane są konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Wraz z nowoczesnymi urządzeniami sterowania zapewni to sprawne i bezpieczne przewozy.

  • Koszt prac to około 1,5 mld zł.
  • 96 kilometrów, tyle nowych torów powstanie w Szczecinie i w Świnoujściu.
„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”

Wielka inwestycja w szczecińskim porcie. To poprawa dostępu ...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński