- By inwestycja pogłębienia toru wodnego Świnoujście -Szczecin do 12,5 m przyniosła zakładane efekty, muszą być przygotowane nabrzeża na terenie samego portu do przyjmowania większej masy towarowej - wyjaśnia Monika Woźniak-Lewandowska z ZPMSiŚ. - Zarząd będzie modernizował nabrzeża w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego oraz Basenu Kaszubskiego.
Dostosowanie portu do 12,5 metra głębokości zakłada m.in. przebudowę nabrzeży Katowickiego i Chorzowskiego oraz Słowackiego, Czeskiego i Spółdzielców.
Parametry tych nabrzeży zostaną dostosowane do nowej głębokości toru wodnego Świnoujście - Szczecin, to jest do wspomnianych 12,5 m.
Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego ma na celu dalsze utrzymanie w eksploatacji nabrzeży Czeskiego i Słowackiego, uzyskanie parametrów głębokościowych (j/w), nośności nabrzeży conajmniej 20 kN/m, a także budowa nowego nabrzeża Norweskiego i poszerzenie Kanału Dębickiego do szerokości 200 m na całej jego długości. Inwestycja ma być zrealizowana do 2022 r.
Do tego czasu ma być zrealizowana też poprawa dostępu do portu w rejonie Basenu Kaszubskiego. Tu zakłada się to co powyżej plus stworzenie możliwości obsługi statków o większym zanurzeniu niż dotychczas, czyli do 11,1 m. A także zwiększenie nośności nabrzeży do 40 kN/m oraz poprawę stanu technicznego infrastruktury hydrotechnicznej na Półwyspie Katowickim.
Wartość tych inwestycji to około pół miliarda złotych. Przypomnijmy, że port odnotował w 2018 r. rekordowy przeładunek ponad 28614 tys. ton.
ZOBACZ TEŻ: Budynek Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odzyska dawny blask [ZDJĘCIA]
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Projekt za ponad miliard złotych ma być gotowy w 2022 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?