21 proc. firm chce przekonywać do szczepień podkreślając płynące z nich korzyści, podczas gdy 13 proc. będzie oczekiwać pełnego zaszczepienia się, także z uwzględnieniem dawki przypominającej. Chodzi o działania, jakie firmy chcą wprowadzić przed powrotem pracowników z pracy zdalnej, zakładając, że mają również takie możliwości prawne.
Blisko 7 na 10 badanych firm chciałoby, aby ich pracownicy, w różnym zakresie, przyjęli szczepionkę przeciwko Covid-19 lub planuje prowadzić działania zachęcające do przyjęcia szczepienia.
Firmy chcą stosować różne strategie:
- 18 proc. pracodawców mówi, że szczepienia będą oczekiwane tylko od niektórych grup pracowników,
- 13 proc. wspomina o podwójnym zaszczepieniu się wszystkich oraz okazaniu certyfikatu,
- 13 proc. pracodawców chciałoby, aby ich pracownicy przyjęli trzecią dawkę przypominającą.
- 18 proc. firm będzie zachęcać do szczepień poprzez bonusy
- 21 proc. chce przekonywać poprzez promowanie korzyści płynących z bycia zaszczepionym.
Najwięcej organizacji, które będą oczekiwać przyjęcia szczepienia to firmy z sektora produkcji podstawowej a także edukacji, służby zdrowia, administracji państwowej. Zaraz za nimi są firmy reprezentujące obszar produkcji przemysłowej i handlu, ale co ciekawe tam też najwięcej firm nie planuje ingerować w decyzje pracowników.
ZOBACZ TEŻ:
Dodatkowe bonus jakie mają zachęcać do przyjęcia szczepień, chcą wprowadzić firmy z sektora IT, technologie, telekomunikacja, komunikacja, media a także sektora publicznego.
Najwięcej przedsiębiorstw, które nie będą wpływać na decyzje pracowników pochodzi z Polski północnej (37 proc.), z kolei na wschodzie najwięcej chce wprowadzić bonusy zachęcające do szczepień (32 proc.).
Biorąc pod uwagę wielkość organizacji to mikro (do 10 pracowników) i duże (powyżej 250) firmy będą w największym stopniu oczekiwać przyjęcia szczepienia. 20 proc. mikroprzedsiębiorstw i 22 proc. dużych firm mówi o konieczności szczepień tylko w określonej grupie pracowników. Również wśród dużych organizacji jest najmniejszy (24 proc.) odsetek firm, które nie chcą ingerować w decyzje pracowników.
W badaniu przeprowadzonym przez ManpowerGroup, z wykorzystaniem ankiety online, wzięło udział 505 polskich pracodawców. Zadane pytanie było pytaniem wielokrotnego wyboru, ponieważ firmy mogą prowadzić różne strategie w zakresie szczepień.
ZOBACZ TEŻ:
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?