Od roku trwa przebudowa wiaduktu w Stargardzie. Na dworcu też robią ZDJĘCIA

Grzegorz Drążek
Grzegorz Drążek
Udostępnij:
Trwa modernizacja linii kolejowej przebiegającej przez Stargard. Na najnowszych zdjęciach widać, ile już zostało zrobione. Ale także, ile pracy czeka jeszcze wykonawcę robót.

Minął rok od rozpoczęcia przebudowy wiaduktu w centrum Stargardu, łączącego ulice Szczecińską i Wyszyńskiego.

Inwestycja PKP PLK na terenie Stargardu to także modernizacja linii kolejowej biegnącej przez miasto i remont peronów dworca kolejowego.

Na najnowszych zdjęciach autorstwa Tadeusza Surmy pokazujemy, co zostało dotychczas zrobione przy i na wiadukcie w centrum Stargardu. Prace prowadzone są w stronę stacji dworca kolejowego, w okolicy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Zakres robót jest bardzo duży, co widać na fotografiach wykonanych 15 grudnia 2020 roku.

W sumie na terenie Stargardu przebudowane zostaną cztery wiadukty. Prace zaawansowane są w centrum miasta, sporo też zrobiono na wiadukcie przy ulicy Składowej.

ZOBACZ TEŻ

Stargard. Przebudowują wiadukt, modernizują dworzec kolejowy...

W kolejce na rozpoczęcie przebudowy czekają wiadukty przy ulicy Bogusława IV i wiadukt łączący ulice Konopnickiej i Pierwszej Brygady.

Koniec wszystkich prac ma nastąpić w połowie 2023 roku. Inwestycja PKP PLK w Stargardzie prowadzona jest w ramach modernizacji linii kolejowej Poznań Główny - Szczecin Dąbie.

Wykonawcą prac na odcinku Choszczno - Stargard, w tyym w samym Stargardzie, jest firma Trakcja PRKiI. To kontrakt wartości niemal 400 milionów złotych.

Informacja firmy

Umowa przewiduje przebudowę torów i sieci trakcyjnej na długości ok. 75 km, dostosowanie 21 obiektów inżynieryjnych do funkcji przejść dla zwierząt, a także modernizację 10 przejazdów kolejowo-drogowych. Ponadto przebudowę stacji kolejowej Dolice i 4 przystanków oraz 12 peronów wraz z małą architekturą oraz dostosowaniem ich do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony zostaną wyposażone w nowoczesne oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej. Na antypoślizgowej nawierzchni peronów będą zamontowane ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących i niewidomych.

Prace prowadzi konsorcjum Trakcja PRKiI, Schweerbau i SBM. Jego liderem jest Trakcja PRKiI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Nowy francuski rząd bez wotum zaufania?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie