MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Od roku trwa przebudowa wiaduktu w Stargardzie. Na dworcu też robią ZDJĘCIA

Grzegorz Drążek
Grzegorz Drążek
Trwa modernizacja linii kolejowej przebiegającej przez Stargard. Na najnowszych zdjęciach widać, ile już zostało zrobione. Ale także, ile pracy czeka jeszcze wykonawcę robót.

Minął rok od rozpoczęcia przebudowy wiaduktu w centrum Stargardu, łączącego ulice Szczecińską i Wyszyńskiego.

Inwestycja PKP PLK na terenie Stargardu to także modernizacja linii kolejowej biegnącej przez miasto i remont peronów dworca kolejowego.

Na najnowszych zdjęciach autorstwa Tadeusza Surmy pokazujemy, co zostało dotychczas zrobione przy i na wiadukcie w centrum Stargardu. Prace prowadzone są w stronę stacji dworca kolejowego, w okolicy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego. Zakres robót jest bardzo duży, co widać na fotografiach wykonanych 15 grudnia 2020 roku.

W sumie na terenie Stargardu przebudowane zostaną cztery wiadukty. Prace zaawansowane są w centrum miasta, sporo też zrobiono na wiadukcie przy ulicy Składowej.

ZOBACZ TEŻ

Stargard. Przebudowują wiadukt, modernizują dworzec kolejowy...

W kolejce na rozpoczęcie przebudowy czekają wiadukty przy ulicy Bogusława IV i wiadukt łączący ulice Konopnickiej i Pierwszej Brygady.

Koniec wszystkich prac ma nastąpić w połowie 2023 roku. Inwestycja PKP PLK w Stargardzie prowadzona jest w ramach modernizacji linii kolejowej Poznań Główny - Szczecin Dąbie.

Wykonawcą prac na odcinku Choszczno - Stargard, w tyym w samym Stargardzie, jest firma Trakcja PRKiI. To kontrakt wartości niemal 400 milionów złotych.

Informacja firmy

Umowa przewiduje przebudowę torów i sieci trakcyjnej na długości ok. 75 km, dostosowanie 21 obiektów inżynieryjnych do funkcji przejść dla zwierząt, a także modernizację 10 przejazdów kolejowo-drogowych. Ponadto przebudowę stacji kolejowej Dolice i 4 przystanków oraz 12 peronów wraz z małą architekturą oraz dostosowaniem ich do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony zostaną wyposażone w nowoczesne oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej. Na antypoślizgowej nawierzchni peronów będą zamontowane ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących i niewidomych.

Prace prowadzi konsorcjum Trakcja PRKiI, Schweerbau i SBM. Jego liderem jest Trakcja PRKiI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Euro 2024: STUDIO-EURO ODC-3 PRZED MECZEM POLSKA - AUSTRIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński