Obwodnica Przecławia i Warzymic. GDDKiA szuka wykonawcy - 14.07.2020

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Na to długo czekali nie tylko mieszkańcy gminy Kołbaskowo. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy pierwszego etapu trasy: od ronda Hakena do przecięcia z obecną krajową „trzynastką”, w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne.

- Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 o długości 4,2 km. Wykonawca będzie miał za zadanie opracować brakujące projekty wykonawcze i wykonać roboty budowlane na inwestycji – mówi Ewa Adamczewska ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Przecławia i Warzymic powstanie w 2 etapach. Pierwszy etap od ronda Hakena do połączenia z obecną DK13 na południe od Przecławia. Drugi od połączenia z obecną DK13 (Siadło Górne) do połączenia z A6 (węzeł Szczecin Zachód). Dla pierwszego etapu nie będzie zmian w stosunku do opracowanej wcześniej dokumentacji.

CZYTAJ TEŻ: Co z budową obwodnicy Warzymic i Przecławia? Kiedy przetarg? Sprawdziliśmy

Co z budową obwodnicy Warzymic i Przecławia? Kiedy przetarg?...

- Odcinek, dla którego został ogłoszony przetarg na realizację, będzie się rozpoczynał od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę – wyjaśnia Ewa Adamczewska.

Przypomnijmy, że w połowie grudnia ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o zerwaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą projektu i prac na obwodnicy, czyli Energopolem Szczecin.

ZOBACZ TEŻ:

Konieczność znalezienia nowego wykonawcy zbiegła się w czasie z wpisaniem do Programu budowy 100 obwodnic obwodnicy Kołbaskowa, która będzie kontynuacją obwodnicy Przecławia i Warzymic.

Pojawienie się tego zadania wymaga realizacji węzła Szczecin Zachód od razu ze wszystkimi relacjami zarówno w kierunku na Szczecin, jak i na Rosówek (obecny projekt budowlany zawiera tylko wyloty z A6 w kierunku Szczecina), po to aby przy realizacji obwodnicy Kołbaskowa nie była już potrzebna ingerencja w węzeł z A6.

ZOBACZ TEŻ:

Energopol Szczecin nie zbuduje obwodnicy Warzymic i Przecław...

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie