- W ramach realizacji budowy mostu wykonano przyczółek po stronie zachodniej oraz oba filary w nurcie rzeki Regalicy. Obecnie prowadzone są prace związane z budową podpory po stronie wschodniej rzeki, budowa wiaduktu w ul. Szklanej oraz murów oporowych o wysokości dochodzącej do 10 metrów, które pozwolą na wykonanie nasypu kolejowego od stacji Podjuchy na nowo budowany most. Zakończono rozbiórki kolidującej podpory oraz konstrukcji przęseł stałych istniejącego mostu. Na nasypie po zachodniej stronie rzeki trwa scalanie nowej konstrukcji. Do końca maja planowane jest scalenie pierwszych 180 metrów konstrukcji obu nitek mostu. Na przełomie maja i czerwca rozpocznie się nasuw scalonej konstrukcji na pierwszy filar, który pozwoli na dalsze konstruowanie konstrukcji, której łączna długość wynosi 277,9 metrów - informuje Diana Zyglewska z firmy Budimex S.A.
Jak podaje wykonawca prac ruch odbywa się obecnie po przebudowanym układzie torowym w kierunku na Dąbie. Dla obsługi pasażerskiej oddano do użytkowania dwukrawędziowy peron. Kontynuowane są prace przy zabudowie nowych urządzeń SRK, sieci trakcyjnej oraz przebudowa istniejących torów na stacji Podjuchy.
- Planujemy zakończenie prac do końca tego roku - mówi Diana Zyglewska.
Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Wartość kontraktu wynosi 340 mln złotych netto. Jest finansowany ze środków Banku Światowego, Unii Europejskiej i budżetu państwa.
Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?