Dokument w Warszawie podpisali ze strony Cargo prezes firmy Wojciech Balczun i członek zarządu ds. międzynarodowych Daniel Ryczek, a ze strony chińskiej Jia Shirui, prezes i dyrektor zarządzający Jinan Railway Vehicles Equipment.
- Głównym celem naszej współpracy jest rynek europejski i dołożymy wszelkich starań, żeby przedsięwzięcie było jak najbardziej efektywne - powiedział po podpisaniu dokumentu Jia Shirui.
Prezes Wojciech Balczun jest przekonany, że to jeden z najważniejszych momentów w historii PKP Cargo. CNR Cargo Wagon nie będzie produkować wagonów od podstaw, a składać je z częsci sprowadzanych z Chin.
- Części będą sprowadzane do Polski drogą morską, stąd idealna jest lokalizacja zakładu w Szczecinie - mówi prezes Balczun.
_______________________________________________________________________________
Zobacz też: Goleniowska już otwarta. Ale przez 10 miesięcy zrobiono tylko mostki!
_______________________________________________________________________________
Na początku jednak, nim produkcja zostanie wdrożona, spółka będzie musiała wykonać analizy chłonności rynku europejskiego i zapotrzebowania na szczecińskie wagony jak również wielkości nakładów, jakie niezbędne są do uruchomienia produkcji w szczecińskim zakładzie.
- Działalność firmy CNR Cargo Wagon uwieńczona zostanie powstaniem docelowego podmiotu joint-venture, który zajmie się montażem wagonów w Szczecinie - wyjaśnia Piotr Apanowicz, rzecznik PKP Cargo.
Pytamy, kiedy praktycznie ruszy produkcja w Szczecinie.
- Do końca tego roku powinniśmy określić zapotrzebowanie na wagony ze strony PKP Cargo - mówi Daniel Ryczek. - Mam nadzieję, że sam montaż mógłby zostać uruchomiony do końca 2011 roku.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?