Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa ścieżka rowerowa w Stargardzie. Bedzie bezpieczniej

Grzegorz Drążek
Wczoraj, mimo deszczowej pogody, prowadzono roboty na ulicach Gdańskiej i Gdyńskiej. Cała ścieżka rowerowa, do wyjazdu z miasta w kierunku Chociwla, ma być gotowa w lipcu tego roku
Wczoraj, mimo deszczowej pogody, prowadzono roboty na ulicach Gdańskiej i Gdyńskiej. Cała ścieżka rowerowa, do wyjazdu z miasta w kierunku Chociwla, ma być gotowa w lipcu tego roku Grzegorz Drążek
Powstaje ścieżka rowerowa wzdłuż drogi krajowej numer 20.

Na ulicach Gdańskiej i Gdyńskiej, które są częścią drogi krajowej numer 20, trwa budowa ścieżki rowerowej. Będzie nią można przejechać do wyjazdu z miasta w kierunku Chociwla.

- I bardzo dobrze, że robią tam ścieżkę - komentują rowerzyści. - Na tej drodze ruch samochodowy jest duży, jeżdżą ciężarówki i jadąc na rowerze nie czujemy się bezpiecznie. Lepiej jechać chodnikiem. A jak będzie ścieżka to bez strachu się przejedzie.

Ze ścieżki będą mogli korzystać mieszkańcy tego rejonu Stargardu, ale też pracownicy zlokalizowanych tam zakładów i działkowcy, którzy mają tam ogródki. Ścieżka rowerowa jest już zrobiona na wysokości Krzyża Pokutnego. Na dalszym odcinku wyznaczono jej przebieg, ale jeszcze nie ma nawierzchni. Cała ścieżka ma być gotowa w lipcu. Wczoraj roboty prowadzono na wysokości dawnej szkoły rolniczej przy ulicy Gdyńskiej.

Rowerzyści są zadowoleni, że będzie ścieżka, ale nie wszystkim podoba się to, z jakich materiałów jest robiona.

- Miasto Stargard kilka lat temu zarzuciło budowę nawierzchni dróg rowerowych z kostki brukowej na rzecz przyjaznej rowerzystom nawierzchni bitumicznej - komentuje na profilu fejsbukowym Stargardzkiego Porozumienia Rowerowego jego przedstawiciel, Mirosław Mazański. - Jakże inne spojrzenie ma na ten temat GDDKiA, będąca inwestorem nowo powstającej drogi rowerowej wzdłuż ulic Gdańskiej i Gdyńskiej. Będzie ona częściowo zbudowana z nielubianej przez rowerzystów i droższej kostki brukowej.

Pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiadają, że gdzie można, tam będzie nawierzchnia bitumiczna.

- Ścieżka rowerowa będzie miała długość około 3 km, w tym 2 km o nawierzchni bitumicznej, a 1 km z kostki betonowej - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Powodem takiego doboru materiału konstrukcyjnego nawierzchni jest kwestia podziemnych sieci energetycznych, telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych i gazowych. Na odcinkach gdzie zastosowano nawierzchnię z kostki betonowej występują w dużej ilości wspomniane sieci. W wypadku ich awarii często trzeba rozebrać nawierzchnię i ją później odtworzyć, jest to znacznie szybsze, łatwiejsze i tańsze przy nawierzchni z kostki betonowej. Warto podkreślić, że zostanie zastosowana kostka niefazowana, która zapewnia większy komfort jazdy rowerzystom.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński