Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na tym skrzyżowaniu w Szczecinie nie będzie sekundników. Za to łapią za przejazd na "czerwonym"

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Żółte kamery CANARD łapią kierowców w Szczecinie. Urządzenie jest elementem Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
Żółte kamery CANARD łapią kierowców w Szczecinie. Urządzenie jest elementem Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Andrzej Szkocki
To skrzyżowanie ulic 26 Kwietnia i Derdowskiego, gdzie działa system rejestrujący przejazd pojazdu w chwili, gdy na sygnalizatorze nadawany jest sygnał czerwony. Kierowcy uważają, że zamiast poprawić bezpieczeństwo, liczą się pieniądze z mandatów.

Skrzyżowanie od 25 stycznia monitoruje 26 kamer. System po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykrywa i rejestruje wykroczenie kierującego pojazdem. Kierowcy mają wątpliwości.

- Inspektorat Transportu Drogowego zamontował system polowania na kierowców jadących na czerwonym, ale jednocześnie nie ma żadnego narzędzia pokazującego, ile czasu pozostało do zakończenia zielonej fali. W efekcie na żółtym zaczyna się ostre hamowanie - uważa internauta Piotr z grupy "Piotr Krzystek na mieście" w mediach społecznościowych. - Śmiem twierdzić, że teraz będzie więcej wypadków niż przed instalacją tego systemu. Chodzi chyba o poprawę bezpieczeństwa, a nie tylko karanie kierowców. Sekundnik z pewnością by je poprawiły.

Wiemy, że sekundników nie będzie na wspomnianym skrzyżowaniu.

- Sekundniki zostały zdemontowane w 2018 roku w związku z budową drogi rowerowej. Wprowadzono jednocześnie akomodacyjną sygnalizację świetlną dostosowującą długość światła zielonego do natężenia ruchu na skrzyżowaniu. Natomiast teraz m.in. z uwagi na zamontowany system, który wyłapuje kierowców przejeżdżających na czerwonym świetle, nie ma planów by sekundniki wróciły - informuje Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Kierowcy pytają, dlaczego wybrano skrzyżowanie 26 Kwietnia/Derdowskiego do montażu systemu?

Według informacji "Głosu" w Szczecinie będzie tylko jedno miejsce, gdzie zainstalowano wspomniany system.

- Lokalizacje urządzeń wytypowano na podstawie analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego dla sieci dróg publicznych w kraju, wykonanej przez Instytut Transportu Samochodowego. Wskazano w niej miejsca, w których z uwagi na realne zagrożenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego spowodowane niestosowaniem się do sygnałów świetlnych, niezbędne jest w pierwszej kolejności zainstalowanie urządzeń automatycznie rejestrujących wykroczenia - wyjaśnia Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński