W przetargu "Prace na linii kolejowej nr 408 i 409 na odcinku Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce - granica państwa, etap I: linie kolejowe nr 408 i 409" w ramach projektu "Prace przygotowawcze dla wybranych projektów sieci TEN-T" wpłynęło siedem ofert.
Z siedmiu, aż sześć ofert mieści się w kosztorysie inwestora.
- Najtańszą ofertę złożyła firma Databout (10 799 400 zł brutto). Ta została odrzucona.
- Kolejne oferty to konsorcjum BPK Poznań BPKiUI Łódź (11 402 100 zł),
- konsorcjum Multiconsult Polska TPF (15 997 380 zł),
- Transprojekt Gdański (17 466 000 zł)
- i BBF Poznań (17 589 000 zł),
- MGGP SA z Tarnowa (18 056 400 zł).
- Najdroższą ofertę zgłosiła firma Egis Poland (32 877 900 zł) i tym samym przekroczyła kosztorys inwestorski.
Zamawiający za najkorzystniejszą uznał ofertę konsorcjum: Biur Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Biura Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych z Łodzi.
Co się zmieni?
Celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu do granicy. Jednotorowa dziś linia 409 zostanie rozbudowana o drugi tor, chociaż rozważane była tylko tzw. mijanka w Kołbaskowie. Jej przepustowość pozwoli na kursowanie 25 par pociągów pasażerskich oraz co najmniej 20 par pociągów towarowych na dobę.
Na zmodernizowanej linii pojawią się nowe przystanki:
Szczecin Pomorzany (pod wiaduktem na alei Powstańców Wielkopolskich), Warzymice, Przecław i Kołbaskowo.
W planach jest również budowa wiaduktów nad ulicą Cukrową oraz drogą do Rajkowa. PKP PLK przewiduje powiększenie stacji Szczecin Główny o nowy peron 5. Będzie to peron jednokrawędziowy o długości 200 metrów. Dojście do nowego peronu ma być zapewnione za pomocą rozbudowy kładki łączącej perony z ulicami Czarnieckiego i Kolumba.
ZOBACZ TEŻ:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?