Mieszkańcy Krzekowa chcą zmian w projekcie budowy ulicy Nowoszerokiej. Ma to zapobiec zatorom

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Czeka nas kolejny etap przebudowy ul. Szafera od ul. Modrej do ul. Sosabowskiego. W sieci trwa zbieranie podpisów pod petycją dotyczącą zmian w projekcie budowy nowej ulicy.

Ulica Nowoszeroka będzie usytuowana równolegle do istniejącej ulicy Szerokiej, tuż za linią obecnych zabudowań, w tym kościoła w Krzekowie. Problem z zatorami może być na styku ulicy Żniwnej z Nowoszeroką.

- Zaprojektowany tylko jeden pas ruch dla pojazdów jadących zarówno w kierunku centrum miasta, jak i w stronę ul. Szafera jest niewystarczający. Jest to jedyny możliwy wyjazd dla skręcających w lewo, w kierunku ul. Żołnierskiej i Szafera w naszej części. Jak przypuszczamy długość cyklu zielonego światła dla pojazdów włączających się do ruchu z naszego rejonu będzie ograniczony do minimum, aby nie zakłócać ruchu pojazdów głównymi ciągami. Mając na uwadze dalszą rozbudowę naszego kwartału oraz już istniejących osiedli (domy jednorodzinne wielolokalowe) jako przykład „Tarasy Krzekowo” oraz osiedli wzdłuż ul. Wroniej, założyć trzeba, że połowa aut pojedzie do węzła na Żniwnej, a połowa do ul. Modrej - czytamy w petycji. - Dwudziestometrowy łącznik ul. Żniwnej ogranicza ilość pojazdów oczekujących na możliwość włączenia się do ruchu do 4, reszta blokuje rondko przy młynie i dalej ul. Żniwną w kierunku do ul. Żyznej.

Mieszkańcy mają pomysł jak poprawić sytuację. Chodzi o zmianę w projekcie umożliwiającą powstanie dodatkowego pasa ruchu do bezkolizyjnego skrętu w prawo.

- Taki wniosek musiałby trafić formalnie do Urzędu Miasta lub do Tramwajów Szczecińskich, które w imieniu miasta odpowiadają za realizację tej inwestycji - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Taki wniosek wymaga analizy, albowiem każda zmiana projektowa nie jest łatwa do przeprowadzenia, choćby z uwagi na konieczność dostosowania się do sieci podziemnych.

Tramwaje Szczecińskie czekają na petycję

- Jeśli taki dokument będzie złożony będzie oczywiście formalnie rozpatrzony - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki TS.

Petycję można podpisać:TUTAJ

Co to za inwestycja?

  • Pętla Krzekowo zostanie zlikwidowana, a jej miejsce zajmie układ drogowy.
  • Do wybudowania zostaje ok. 600-metrowy odcinek z jezdnią do połączenia z istniejącym torowiskiem w ciągu Żołnierskiej.
  • Torowisko będzie przystosowane do ruchu autobusowego.
  • Pas autobusowo-tramwajowy będzie miał ok. 6,5 m szerokości.
  • Torowisko tramwajowe zostanie przystosowanie do prędkości 50 km/h.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Stanisław Żaryn o ruchach prorosyjskich

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pigros
Jak zwykle! Projektant robił projekt w kompie i tam mu się wszystko pięknie zgadzało i grało ...Ciekawe czy był na placu inwestycji i obserwował ruch w tej okolicy ...Jak wybudują bubla drogowego to przez następne 5 lat nikt tego nie poprawi bo kasy będzie brak
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie