Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Miasto nachalnie dokucza kierowcom". Wnioski letniego liczenia rowerów

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Działacze Młodych dla Wolności i Konfederacji przedstawili we wtorek wyniki swoich badań ruchu rowerowego. Według nich, liczby "robią wrażenie".
Działacze Młodych dla Wolności i Konfederacji przedstawili we wtorek wyniki swoich badań ruchu rowerowego. Według nich, liczby "robią wrażenie". Fot. Szymon Wasilewski
Działacze Młodych dla Wolności i Konfederacji przedstawili we wtorek wyniki swoich badań ruchu rowerowego. Według nich, liczby "robią wrażenie".

Działacze Młodych dla Wolności i Konfederacji przedstawili we wtorek wyniki swoich badań ruchu rowerowego. Obserwacje te zostały poczynione 4 i 6 sierpnia (wtorek i czwartek) w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym (7-9 i 15-17) w trzech lokalizacjach: na ulicy Mickiewicza, pl. Zamenhofa i ul. Mieszka I, czyli tych samych miejscach, w których w poprzednich latach ruch jednośladów badało także stowarzyszenie Rowerowy Szczecin (organizacja prowadziła też badania w kilku innych miejscach, np. na rondzie Reagana i al. Jana Pawła II).

- Badanie miało na celu wykazać, że polityka Rady Miasta nachalnie dokucza kierowcom i na siłę próbuje uszczęśliwić mieszkańców i użytkowników rowerów, hulajnóg - ujawnia tezę przyświecającą liczeniu Tymoteusz Ochrymiuk z Młodych dla Wolności.

Z obserwacji wynika, że we wszystkich wspomnianych punktach we wszystkie dni przejechało łącznie 866 rowerów. Dla porównania, liczby z badań Rowerowego Szczecina z poprzednich lat dla tych samych punktów to: 1032 (2018), 943 (2016) i 1248 (2015).

W czasie pandemii wybieramy rower? Trwa jesienne liczenie ro...

Konfederaci podkreślają, że użyli tej samej metodologii co Rowerowy Szczecin, lecz stowarzyszenie liczyło jednoślady w maju lub wrześniu ze względu na normalny ruch komunikacyjny (rok szkolny). Konfederacja działała w połowie wakacji, ponieważ - jak czytamy w podsumowaniu - wtedy "pogoda jest idealna do poruszania się rowerem".

- Ruch rowerowy w Szczecinie, od momentu kiedy został pierwszy raz zbadany spada. Te liczby robią wrażenie. W tym czasie w mieście przybyło blisko 140 proc. dróg rowerowych. Nasz postulat głosi, aby przestać w końcu utrudniać poruszanie się po mieście. Różne miejsca będą atrakcyjne, jeśli będzie można do nich dojechać i zaparkować. Trzeba skupić się na tym, aby w mieście było więcej miejsc parkingowych - twierdzi Jakub Kozieł z Konfederacji, który na konferencję przyjechał hulajnogą.

W raporcie zauważono, że rower miejski traci udział w ogólnym ruchu rowerowym. Nie wzięto jednak pod uwagę publicznych hulajnóg, które w ostatnich miesiącach przejęły sporą część użytkowników Bike_S. Przypomnijmy, że 15 i 17 września w centrum miasta jednoślady liczy Rowerowy Szczecin. Wyniki tych badań poznamy w przyszłym tygodniu.

ZOBACZ TAKŻE: Pierwsza szczecińska masa hulajnogowa, liczenie rowerów. Jak zrównoważyć transport w Szczecinie?

Pierwsza szczecińska masa hulajnogowa, liczenie rowerów. Jak...

Jednym z punktów krytycznych jest odcinek pod Estakadą Pomorską. Tutaj ścieżka przechodzi w pas wytyczony po bardzo zniszczonej jezdni. Dobrą wiadomością jest fakt, że miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę estakady i przebiegających poniżej niej jezdni wspomagających. Projekt zakłada m.in. budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo-rowerowych.

Najgorsze ścieżki rowerowe Szczecina. Tam lepiej uważać!

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński