MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto zbuduje pociągi hybrydowe dla regionu? Nadal czekamy na oferty

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Hybrydowy skład, który został zaprezentowany na targach Trako w ubiegłym roku
Hybrydowy skład, który został zaprezentowany na targach Trako w ubiegłym roku Newag
Do 30 kwietnia. Do tego dnia Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego czeka na oferty od producentów, którzy zaoferują budowę dwóch pierwszych składów dwunapędowych dla naszego regionu.

Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów składów spalinowo- elektrycznych, wyposażonych w 150 miejsc siedzących, z możliwością zakupu nie więcej niż 10 kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022. Opcja przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o kolejne dziesięć sztuk. Oferty będą oceniane według kryteriów: okres gwarancji – 20 procent, współczynnik niezawodności technicznej – 20 procent oraz cena – 60 procent.

Skąd przedłużenie terminu składania ofert?
- doszło do zmiany warunków udziału w postępowaniu na wniosek jednego z potencjalnych Wykonawców, co wymagało zmiany Ogłoszenia o zamówieniu oraz zapewnienia Wykonawcom co najmniej 15-dniowego terminu między dokonaniem zmiany a terminem składania ofert
- konieczne jest zapewnienie Wykonawcom czasu na zapoznanie się z udzielonymi przez Zamawiającego wyjaśnieniami (w odpowiedzi na zadane przez Wykonawców pytania - ok. 90 pytań) oraz modyfikacjami treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
- doszło do złożenia przez jednego z Wykonawców odwołania wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz związanym z tym przedłużającym się postępowaniem odwoławczym przed Krajową Izbę Odwoławczą, która z uwagi na obecną sytuację epidemiczną działa w ograniczonym zakresie.

ZOBACZ TEŻ:

Wiadomo, ile mogą kosztować nowe składy. Wartość zamówienia podstawowego to 40 mln złotych, a wartość zamówienia opcjonalnego to 200 mln złotych.

Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów.

Firma Newag ma w swojej ofercie pociąg hybrydowy. Skład zaprezentowany w czasie gdańskich targów Trako

Kto zbuduje dla nas hybrydowe pociągi? Województwo ogłosiło przetarg

Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców i ani jednego pociągu dojeżdżającego do miasta. Wstyd! Zobacz największe polskie miejscowości bez dostępu do kolei.

W tych dużych miastach w Polsce nie ma kolei. Tysiące mieszk...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Praca sezonowa. Jaką umowę podpisać?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński