Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów składów spalinowo- elektrycznych, wyposażonych w 150 miejsc siedzących, z możliwością zakupu nie więcej niż 10 kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022. Opcja przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o kolejne dziesięć sztuk. Oferty będą oceniane według kryteriów: okres gwarancji – 20 procent, współczynnik niezawodności technicznej – 20 procent oraz cena – 60 procent.
Skąd przedłużenie terminu składania ofert?
- doszło do zmiany warunków udziału w postępowaniu na wniosek jednego z potencjalnych Wykonawców, co wymagało zmiany Ogłoszenia o zamówieniu oraz zapewnienia Wykonawcom co najmniej 15-dniowego terminu między dokonaniem zmiany a terminem składania ofert
- konieczne jest zapewnienie Wykonawcom czasu na zapoznanie się z udzielonymi przez Zamawiającego wyjaśnieniami (w odpowiedzi na zadane przez Wykonawców pytania - ok. 90 pytań) oraz modyfikacjami treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
- doszło do złożenia przez jednego z Wykonawców odwołania wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz związanym z tym przedłużającym się postępowaniem odwoławczym przed Krajową Izbę Odwoławczą, która z uwagi na obecną sytuację epidemiczną działa w ograniczonym zakresie.
ZOBACZ TEŻ:
Wiadomo, ile mogą kosztować nowe składy. Wartość zamówienia podstawowego to 40 mln złotych, a wartość zamówienia opcjonalnego to 200 mln złotych.
Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów.
Kto zbuduje dla nas hybrydowe pociągi? Województwo ogłosiło przetarg
Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
W tych dużych miastach w Polsce nie ma kolei. Tysiące mieszk...
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?