Kto zbuduje dla nas hybrydowe pociągi? Województwo ogłosiło przetarg

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Firma Newag ma w swojej ofercie pociąg hybrydowy. Skład zaprezentowany w czasie gdańskich targów Trako
Firma Newag ma w swojej ofercie pociąg hybrydowy. Skład zaprezentowany w czasie gdańskich targów Trako Newag S.A./Fb.com
Udostępnij:
Do 21 kwietnia Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego czeka na oferty od producentów taboru. Chodzi o zakup dwóch składów spalinowo- elektrycznych.

Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów dwunapędowych wyposażonych w 150 miejsc siedzących, z możliwością zakupu nie więcej niż 10 kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022. Opcja przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o kolejne dziesięć sztuk. Oferty będą oceniane według kryteriów: okres gwarancji – 20 procent, współczynnik niezawodności technicznej – 20 procent oraz cena – 60 procent.

ZOBACZ TEŻ:

- Posiadanie żółtej koszulki lidera w Polsce pod względem jakości taboru zobowiązuje. Jako pierwsi w kraju wymieniliśmy swoje pojazdy na nowoczesne. Nie stajemy w miejscu i szukamy ciągle najlepszych rozwiązań. Zakup taboru dwunapędowego pozwoli nam połączyć ekologię z ekonomią. To lepsza oferta podróżowania dla mieszkańców i turystów oraz dbałość o środowisko. To wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, że Pomorze Zachodnie jest rozległym regionem, a linie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane. Na około 1200 km używanych torów, zelektryzowanych jest około 750 km – komentuje marszałek Olgierd Geblewicz.

ZOBACZ TEŻ:

Wiadomo, ile mogą kosztować nowe składy. Wartość zamówienia podstawowego to 40 mln złotych, a wartość zamówienia opcjonalnego to 200 mln złotych. Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów. Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców i ani jednego pociągu dojeżdżającego do miasta. Wstyd! Zobacz największe polskie miejscowości bez dostępu do kolei.

W tych dużych miastach w Polsce nie ma kolei. Tysiące mieszk...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie