MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto zbuduje dla nas hybrydowe pociągi? Województwo ogłosiło przetarg

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Firma Newag ma w swojej ofercie pociąg hybrydowy. Skład zaprezentowany w czasie gdańskich targów Trako
Firma Newag ma w swojej ofercie pociąg hybrydowy. Skład zaprezentowany w czasie gdańskich targów Trako Newag S.A./Fb.com
Do 21 kwietnia Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego czeka na oferty od producentów taboru. Chodzi o zakup dwóch składów spalinowo- elektrycznych.

Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów dwunapędowych wyposażonych w 150 miejsc siedzących, z możliwością zakupu nie więcej niż 10 kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022. Opcja przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o kolejne dziesięć sztuk. Oferty będą oceniane według kryteriów: okres gwarancji – 20 procent, współczynnik niezawodności technicznej – 20 procent oraz cena – 60 procent.

ZOBACZ TEŻ:

- Posiadanie żółtej koszulki lidera w Polsce pod względem jakości taboru zobowiązuje. Jako pierwsi w kraju wymieniliśmy swoje pojazdy na nowoczesne. Nie stajemy w miejscu i szukamy ciągle najlepszych rozwiązań. Zakup taboru dwunapędowego pozwoli nam połączyć ekologię z ekonomią. To lepsza oferta podróżowania dla mieszkańców i turystów oraz dbałość o środowisko. To wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, że Pomorze Zachodnie jest rozległym regionem, a linie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane. Na około 1200 km używanych torów, zelektryzowanych jest około 750 km – komentuje marszałek Olgierd Geblewicz.

ZOBACZ TEŻ:

Wiadomo, ile mogą kosztować nowe składy. Wartość zamówienia podstawowego to 40 mln złotych, a wartość zamówienia opcjonalnego to 200 mln złotych. Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów. Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców i ani jednego pociągu dojeżdżającego do miasta. Wstyd! Zobacz największe polskie miejscowości bez dostępu do kolei.

W tych dużych miastach w Polsce nie ma kolei. Tysiące mieszk...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Praca sezonowa. Jaką umowę podpisać?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński