Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koszmar kierowców. Jesienią ruszy wielka przebudowa placu Żołnierza, alei Niepodległości i Bramy Portowej

mdr, luk
Tak ma wyglądać główne wejście Kaskady od strony placu Żołnierza. Galeria otworzy swoje podwoje przed przyszłorocznym Bożym Narodzeniem. Wcześniej miasto do spółki z inwestorem przebudują okoliczne ulice. Według zapewnień magistratu, kierowców czeka prawdziwa rewolucja.
Tak ma wyglądać główne wejście Kaskady od strony placu Żołnierza. Galeria otworzy swoje podwoje przed przyszłorocznym Bożym Narodzeniem. Wcześniej miasto do spółki z inwestorem przebudują okoliczne ulice. Według zapewnień magistratu, kierowców czeka prawdziwa rewolucja. Fot. Inwestor
Jesienią 2011 r. wejdą do Galerii Kaskada pierwsi klienci. Do tego czasu zostanie nie tylko wybudowany i oddany do użytku sam obiekt, ale również otaczające go przebudowane ulice.

- Całkowity koszt inwestycji to 190 mln euro - mówi Rafał Twardowski, dyrektor zarządzający ECE Projketmanagement Polska.

Przebudowane zostaną odcinki ulic od placu Żołnierza Polskiego do Bramy Portowej, a także w kierunku placu Zgody. Od strony ulicy Kaszubskiej, której część znajduje się dziś na placu budowy, powstanie zadaszony deptak. W przebudowie ulic partycypować mają miasto i ECE, które wyłoży na ten cel ok. 8 mln zł.

- ECE będzie uczestniczyło finansowo w przebudowie układu drogowego w kwocie 8 mln złotych - potwierdza Dominika Krzyżanowska-Kidała, rzecznik prasowy ECE. - Ponadto firma przygotowała na swój koszt szeroko zakrojoną koncepcję przebudowy dróg, która jest zgodna z planami Szczecina odnośnie ruchu pojazdów i pieszych w centrum miasta.

Cała przebudowa będzie kosztowała 24 mln zł. Przedstawiciel ECE zapewnia, że ruszy jeszcze tej jesieni.

Kierowców czekają zatem kilkumiesięczne utrudnienia. Tym większe, że plac Żołnierza i aleja Niepodległości w kierunku Bramy Portowej to newralgiczne ciągi komunikacyjne Szczecina. Na pewno w tym miejscu będą tworzyły się korki.

Same zmiany zapowiadają się rewolucyjnie. Funkcję głównej arterii między placem Lotników a placem Żołnierza utraci alej Jana Pawła II. Tę funkcję przejmie ulica Obrońców Stalingradu, która ma być dwukierunkowa i poszerzona.

Mocno zmieni się także aleja Niepodległości w kierunku Bramy Portowej. Od jej strony pojawi się główny wjazd na parking.

Znikną parkingi z pasa zieleni między jezdnią a torowiskiem, na odcinku alei w kierunku Bramy Portowej. Od ulicy Bogurodzicy tory tramwajowe zostaną "zatopione" w ulicy, a na torowisko będą wjeżdżały autobusy komunikacji miejskiej. Przystanek przy Bramie Portowej będzie wspólny dla autobusów i tramwajów. Ma to usprawnić komunikację, zwłaszcza w godzinach szczytu.

W kierunku placu Zwycięstwa pojawi się prawoskręt. W tym samym czasie przebudowane będzie torowisko tramwajowe. Przebudowa Bramy Portowej związana jest z modernizacją torowiska pod szybki tramwaj. Na całym placu pojawią się zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe. Nowe tory pojawią się także na skręcie z placu Zwycięstwa w aleję Niepodległości.

Jeśli wszystko pójdzie szybko i obejdzie się bez protestów, charakterystycznych dla przetargów, to być może przebudowa Bramy Portowej rozpocznie się pod koniec tego roku.

Bądź na bieżąco - zasubskrybuj news'y ze Szczecina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński