Koniec z korkami przy ul. Obotryckiej. Drugi odcinek Trasy Północnej otwarty [wideo, zdjęcia]

Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Od dzisiaj kierowcy mogą jechać drugim odcinkiem Trasy Północnej. Dzięki temu mogą ominąć korki na ulicy Obotryckiej w drodze do centrum.

To drugi odcinek dwujezdniowej arterii o długości ponad 1 km, pomiędzy ulicą Rostocką a ulicą Łączną.
- Cieszę się z oddania drogi, pilnowałem kiedy będzie otwarta - mówi Bartosz Lipiec, taksówkarz, który skorzystał z przejazdu nową ulicą. - Moim zdaniem, ułatwi przejazd z centrum w kierunku północnych osiedli miasta, nie tylko w stronę Warszewa przez Miejską i Szczecińską, ale też w kierunku Żelechowej. Szkoda tylko, że w tym przypadku przejazd przez Hożą jest mało komfortowy, bo w okolicy ogrodów działkowych jest fatalna nawierzchnia.

Odcinek trasy otrzymał za patrona prof. Jana Królewskiego, zmarłego w 2012 roku długoletniego kierownika Katedry i Kliniki Ortopedii Dziecięcej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego. To wnuki profesora dokonały przecięcia wstęgi przy nowej inwestycji. Nie były to jedyne dzieci na uroczystości otwarcia trasy. Mimo dżdżystej pogody przyszły przedszkolaki z przedszkola publicznego nr 5 "Magnolia".

Wykonawcą robót był Energopol Szczecin. Wartość inwestycji to ponad 32 mln złotych. Pomiędzy jezdniami pozostawiona została rezerwa pod przyszłą trasę tramwajową.

Przy okazji inwestycji została także przebudowana ul. Łączna na odcinku 1,7 km - od styku z ul. Hożą do ul. Rostockiej.

Niemal dokładnie dwa lata temu do dyspozycji kierowców oddano pierwszy wybudowany odcinek TP. Powstało wówczas ok. 1,5 km ulicy o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, chodnikami, drogą dla rowerów.

Przed nami trzeci etap TP, którego budowa ma rozpocząć się najwcześniej w 2017 roku. Z czterech wariantów odcinka preferowany jest wariant IV. Zgodnie z nim, na przecięciu z ulicą Szosa Polska, w rejonie dyskontu spożywczego, miałoby powstać rondo. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym miałoby też powstać na przecięciu TP z ulicą Policką oraz na styku Szosy Polskiej i Polickiej. W wariancie IV nacisk położono na budowę linii tramwajowej. Zaprojektowano skrócony jej przebieg, z możliwością późniejszego wykonania jej zgodnie z docelowym przebiegiem do ulicy Bajecznej. Torowisko mogłoby przebiegać wokół istniejącej galerii Północ. Tramwaje objeżdżałyby centrum handlowe i wracały przez ronda na Trasę Północną.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3