MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny etap Trasy Średnicowej w Szczecinie. To inwestycja warta kilkaset milionów złotych

Marek Jaszczyński
Pod aleją Wojska Polskiego jest przygotowane miejsce pod jezdnie kolejnego etapu Trasy Średnicowej
Pod aleją Wojska Polskiego jest przygotowane miejsce pod jezdnie kolejnego etapu Trasy Średnicowej Andrzej Szkocki
Szczecin chciałby przystąpić do realizacji VII etapu arterii od alei Wojska Polskiego do ul. 26 Kwietnia. Na przeszkodzie stoi brak dofinansowania.

To siódmy etap budowy drogi. Jak ustaliliśmy, inwestycja nie jest ujęta w dokumentach finansowych miasta.

- W 2016 roku opracowano studium techniczno-ekonomiczne zawierające trzy warianty przebiegu planowanej trasy, które były poddane konsultacjom z mieszkańcami Szczecina - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Miasto chciałoby przystąpić możliwe szybko do realizacji, jednak jest to uzależnione od pozyskania dofinansowania. Koszt to kilkaset milionów zł. Z kolei dalsze etapy trasy i ich ewentualny przebieg to perspektywa kilkunastu jeśli nie kilkudziesięciu lat.

W ramach etapu VII zostałby wybudowany najdłuższy odcinek Trasy Średnicowej o długości około 1800 metrów. W czasie wspomnianych konsultacji mieszkańcy za najkorzystniejszy uznali trzeci wariant. Zgodnie ze wstępnymi założeniami odcinek ma mieć dwie jezdnie po 8 metrów szerokości, a pas drogowy ma być szeroki na 40 metrów. Wszystkie skrzyżowania mają być bezkolizyjne. Odcinek rozpoczyna się na wysokości ulicy Zaleskiego i prowadzi równolegle do ulicy Sienkiewicza.

Do likwidacji przewidziano obecny przejazd kolejowy obok sztabu 12 SDZ, nowością ma być tunel dla pieszych w rejonie ul. Lindego. Budowa arterii będzie wiązała się z przesunięciem linii kolejowej i likwidacją części parku im. prof. Bolesława Briksa, co ważne nie będzie łącznic trasy średnicowej z ulicą Mickiewicza.

Przy stadionie Pogoni będzie kładka dla pieszych nad trasą i linią kolejową w kierunku parku Noakowskiego, z kładki będzie możliwość zejścia na peron przystanku kolejowego "Pogodno". Istniejący peron kolejowy jest przeznaczony do likwidacji. Trasa poprowadzi dalej w tunelu pod ulicą Jagiellońską, na której powstanie węzeł drogowy, czyli kierowcy będą mogli wjechać i zjechać z trasy na ulicę Jagiellońską.

Kolejny wiadukt jest planowany na ulicy Twardowskiego, jednak największy wiadukt powstanie nad ulicą 26 Kwietnia, gdzie trasa będzie przebiegać nad skrzyżowaniem z wyspą centralną. Skrzyżowanie będzie wykonane z rezerwą terenu pod przyszłą trasę tramwajową na ulicy 26 Kwietnia.

Dodajmy, że w ramach etapu VIII miałaby powstać droga łącząca ul. 26 Kwietnia i Mieszka I. Natomiast etap IX miałby polegać na poszerzeniu ulicy Dąbrowskiego pomiędzy ulicami Mieszka I i Zapadłą. To byłby ostatni etap trasy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy oceniają rząd: mieszane opinie po roku

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński