To siódmy etap budowy drogi. Jak ustaliliśmy, inwestycja nie jest ujęta w dokumentach finansowych miasta.
- W 2016 roku opracowano studium techniczno-ekonomiczne zawierające trzy warianty przebiegu planowanej trasy, które były poddane konsultacjom z mieszkańcami Szczecina - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji. - Miasto chciałoby przystąpić możliwe szybko do realizacji, jednak jest to uzależnione od pozyskania dofinansowania. Koszt to kilkaset milionów zł. Z kolei dalsze etapy trasy i ich ewentualny przebieg to perspektywa kilkunastu jeśli nie kilkudziesięciu lat.
W ramach etapu VII zostałby wybudowany najdłuższy odcinek Trasy Średnicowej o długości około 1800 metrów. W czasie wspomnianych konsultacji mieszkańcy za najkorzystniejszy uznali trzeci wariant. Zgodnie ze wstępnymi założeniami odcinek ma mieć dwie jezdnie po 8 metrów szerokości, a pas drogowy ma być szeroki na 40 metrów. Wszystkie skrzyżowania mają być bezkolizyjne. Odcinek rozpoczyna się na wysokości ulicy Zaleskiego i prowadzi równolegle do ulicy Sienkiewicza.
Do likwidacji przewidziano obecny przejazd kolejowy obok sztabu 12 SDZ, nowością ma być tunel dla pieszych w rejonie ul. Lindego. Budowa arterii będzie wiązała się z przesunięciem linii kolejowej i likwidacją części parku im. prof. Bolesława Briksa, co ważne nie będzie łącznic trasy średnicowej z ulicą Mickiewicza.
Przy stadionie Pogoni będzie kładka dla pieszych nad trasą i linią kolejową w kierunku parku Noakowskiego, z kładki będzie możliwość zejścia na peron przystanku kolejowego "Pogodno". Istniejący peron kolejowy jest przeznaczony do likwidacji. Trasa poprowadzi dalej w tunelu pod ulicą Jagiellońską, na której powstanie węzeł drogowy, czyli kierowcy będą mogli wjechać i zjechać z trasy na ulicę Jagiellońską.
Kolejny wiadukt jest planowany na ulicy Twardowskiego, jednak największy wiadukt powstanie nad ulicą 26 Kwietnia, gdzie trasa będzie przebiegać nad skrzyżowaniem z wyspą centralną. Skrzyżowanie będzie wykonane z rezerwą terenu pod przyszłą trasę tramwajową na ulicy 26 Kwietnia.
Dodajmy, że w ramach etapu VIII miałaby powstać droga łącząca ul. 26 Kwietnia i Mieszka I. Natomiast etap IX miałby polegać na poszerzeniu ulicy Dąbrowskiego pomiędzy ulicami Mieszka I i Zapadłą. To byłby ostatni etap trasy.