W mieszkaniu pani Marii kaloryfery nie grzeją od 20 stycznia. Zimno jest w kuchni i w pokoju.
- Jest bardzo zimno - przyznaje nasza Czytelniczka. - Dzwoniłam do naszej administracji, przychodzili fachowcy, którzy byli bezradni. Także fachowcy z pogotowia lokatorskiego przychodzili dwa razy, i stwierdzili, że nie ma obiegu.
Jeden zwala na drugiego
Pani Maria udała się również do Szczecińskiej Energetyki Cieplnej, której oddział mieści się na Pomorzanach. Prosiła o pomoc.
- Niestety pan zajmujący się awariami powiedział: "U nas wszystko w porządku" - dodaje z rozgoryczeniem.
W środkowej klatce jej bloku mieści się węzeł ciepłowniczy. Według relacji kobiety przedstawiciele z administracji stwierdzili, że w węźle uszkodzony jest zawór regulujący ciśnienie. W rezultacie nie mogą dogadać się z SEC-em, który pewny swoich racji twierdzi, że u nich jest wszystko w porządku.
Chwilowo ciepło...
27 stycznia odkręcono zawory w węźle ciepłowniczym w bloku pani Marii. W mieszkaniu zrobiło się ciepło.
- Natomiast 30 stycznia zostały ponownie zakręcone i wszystko "wróciło do normy" czyli znowu jest bardzo zimno - kontynuuje kobieta. - Na dodatek cała sytuacja jest coraz bardziej denerwująca, ponieważ w całym moim bloku jest bardzo ciepło a jedynie u mnie bardzo zimno. Czyżby oszczędność? Ale dlaczego moim kosztem?
Pani Maria napisała również pismo do dyrekcji SEC. Wysłała je 26 stycznia. Dotąd nie otrzymała odpowiedzi.
Obiecali załatwić sprawę
- Przyczyna niedogrzania parteru budynku była związana z brakiem odpowiednich przepływów wody - wyjaśnia Krystyna Lebieda, dyrektor spółki Dom Zarządzanie Nieruchomościami. - Już odbyło się spotkanie z przedstawicielami SEC-u, łącznie z wizją w rozdzielniach energii przy ulicy Budziszyńskiej. W wyniku rozmów ustalono, że SEC ustawi optymalne przepływy energii, co spowoduje właściwe ogrzewanie mieszkań. Lokatorów mieszkań przepraszamy za niedogodności w imieniu swoim i SEC.
Skontaktowaliśmy się również z SEC-em. Okazało się, że sytuacja mieszkanki Pomorzan jest tam znana. Jednak - jak się tłumaczą - opóźnienie wynika z wymogów administracyjnych.
- Cała sytuacja została już wyjaśniona przez nasze Biuro Obsługi Klienta - mówi Danuta Misztal, specjalista ds. komunikacji w SEC. - Doszło do spotkania z zarządcą budynku. Faktycznie jedno mieszkanie jest pozbawione ciepła. ale odbyła się regulacja nastawy w rozdzielni ciepła. Wszystko powinno już wrócić do normy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?