Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jesienią ma zakończyć się modernizacja dworca PKP. Uda się dotrzymać terminów?

Redakcja
Tak ma wyglądać dworzec po przebudowie. Widać nową kładkę na perony wychodzącą z nowego, głównego holu obiektu.
Tak ma wyglądać dworzec po przebudowie. Widać nową kładkę na perony wychodzącą z nowego, głównego holu obiektu.
Zakończyły się główne rozbiórki przy budynku dworca. Termin zakończenia inwestycji, czyli koniec tego roku, nie jest zagrożony.
Trwa porządkowanie wyburzonego fragmentu dworca. To koniec  kruszenia starych murów.
Trwa porządkowanie wyburzonego fragmentu dworca. To koniec kruszenia starych murów.

Trwa porządkowanie wyburzonego fragmentu dworca. To koniec kruszenia starych murów.

- Pracami wyburzeniowymi objęto budynek pomiędzy dawną siedzibą poczty a dworcem oraz część dotychczasowego budynku dworca od strony dawnej poczty - mówi Paulina Jankowska z biura prasowego PKP. Jak nas zapewniono, termin zakończenia modernizacji, czyli jesień tego roku, jest realny.

- Wszystkie strony zaangażowane w realizację inwestycji dokładają starań, aby termin ten został dotrzymany - mówi przedstawicielka PKP.

Przeglądając wizualizację nowego dworca można zauważyć jedną ciekawostkę. Tuż przy nowym gmachu stoi niewielki budynek z czerwonej cegły. To obiekt poczty. Spytaliśmy, co tam będzie?

- Ostateczne przeznaczenie nie zostało jeszcze ustalone - wyjaśniła Paulina Jankowska.

Na peronach pojawiła się informacja o tym, że nie ma przejścia przez tunel. To po naszej interwencji pojawiło się oznakowanie. Warto jeszcze wyjaśnić, że obecnie nie można zaparkować tuż przed dworcem. Chociaż miejsca są dostępne. Kierowcy jadąc od strony ronda przed wjazdem na parking natykają się na znak "zakaz ruchu", który nie dotyczy pojazdów komunikacji i taksówek.

PKP tłumaczy, że znak postawiono dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu podczas prowadzenia robót budowlanych, zgodnie z uwagami policji i magistratu.

Przebudowę dworca wraz z infrastrukturą torowo-peronową prowadzi konsorcjum firm: Winnicki oraz Maxto z Sochaczewa. Remont obejmuje przebudowę budynku dworca, wejścia do schronu z tunelu, wymianę nawierzchni na peronie 1. i 4., wymianę wiaty na peronie 4. oraz budowę nowej kładki z ul. Owocowej. To wszystko ma być gotowe do końca października tego roku.

Część prac, stanowiąca około 15 procent wartości zamówienia i zakresu projektu została przesunięta na nową perspektywę finansową. To przebudowa peronu 2 i 3, wiaty nad peronami 1,2,3 oraz remont starej kładki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński