Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego jest tak jak jest, czyli Da się, nieDa się. Pogoń Szczecin tańczy Can Can’t’a - analiza marketingowa

Michał Elmerych
Michał Elmerych
"Nie muszą Państwo czytać dalej, wszystko mówi zdjęcie/zrzut z ekranu strony Pogoni /klub/struktura..."
"Nie muszą Państwo czytać dalej, wszystko mówi zdjęcie/zrzut z ekranu strony Pogoni /klub/struktura..." Ryszard Plich
Piłkarze Pogoni przygotowują się do rozgrywek ekstraklasy i meczów eliminacyjnych w europejskich pucharach, kibice kupują karnety i ćwiczą gardła przed nadchodzącym sezonem. My zaś prezentujemy kolejną analizę marketingowych poczynań szczecińskiego klubu, autorstwa Ryszarda Pilcha, konsultanta kreatora innowacji, zmiany, marketingu, doradcy w zakresie holistycznych strategii marketingowych. Zapraszam.

Wróciłem właśnie z urlopu od…Internetu, siódmego kontynentu - planety dla wykluczonych. Szczecin, mamy Mistrza Polski w piłce koszykowej (KING). Pogoń przestawia się na koszykówkę. Już jest nawet w „trumnie”, ułożyła dłonie w koszyk i czeka (3 sekundy) na rzuty $ przez Kibiców. Kibice sami już wrzucają:

@Kowal_PS: No to już możemy ogłosić. Oficjalnie @PogonSzczecin najdroższa w Polsce. Wiele brawa dla wszystkich, którzy się do tego przyczynili. Pamiętajcie! Inflacja dalej dwucyfrowa, więc to nie jest nasze ostatnie słowo!

@_Port0viec_: na stadionie Jagiellonii za taką samą cenę jak u nas za "prostą plus" masz miejsca vip z poczęstunkiem @M_Sobczak90 Najdroższe karnety, najgorszy catering, najwierniejsi kibice i najładniejsze kobiety na stadionie ...

@kowalski_pawel: No i Prezes znów wygrał. Puchar za najdroższe karnety jest nasz. ... POGOŃ też ma Mistrza Polski - w cenie karnetów na Ekstraklasę .

Nie muszą Państwo czytać dalej, wszystko mówi zdjęcie/zrzut z ekranu strony Pogoni /klub/struktura... Kibice nieustająco piszą

@podjuchy_fan: Po latach całą rodziną żegnamy karnety. -4 do frekwencji na wielu meczach. To nasz sprzeciw dla chyba najdroższych biletów w @_Ekstraklasa_i zrzucania na kibica kosztów polityki finansowej Prezesa @j_mroczek i @PogonSzczecin . Nie szanujecie dzieci i Nas. Jeśli uczeń podstawówki płaci za jesienny karnet na @PogonSzczecin więcej niż uczeń z @LegiaWarszawa na sezon to znaczy, że odpłynęliście. Jako długoletni karnetowicz Pogoni patrzę z szacunkiem do budowania frekwencji przez @LechPoznan. Pogoń nie umie i co gorsza nie chce. Wiosną przeprowadziliście ankiety, ale wniosków nie wyciągacie. @Portowcy ale ceny są z kosmosu. ... W klubie brakuje profesjonalizmu w wielu działach. Pod wieloma względami. Otwarty partner, który żyje ze swojej społeczności - rodziny, wyciągał by wnioski. Szukał naprawy. Kibic by to zrozumiał. Panie Prezesie @j_mroczek naprawy nie widać od lat.

@LabiakT: Dopadła ich kompletna niemoc i brak pomysłów podszyty programem #NaNicNieMa. Nie ma dnia bez wizerunkowej wtopy i końca nie widać od koszulek i funshopów po bilety, karnety a na transferach skończymy

@CertMoi: ... Jednak przekaz w stronę kibiców jest skandaliczny, ... Gdzie dział prasowy, rzecznik klubu? Jest, „prywatnie” jako głos kibica: „można odczuć pewnego rodzaju złą energię. (…) swój klub obśmiać, czy przede wszystkim uderzyć w ludzi w nim pracujących. „ No i obśmiał się klub swoimi działaniami a rzecznik dołożył tłit (foto małe).

Ale urwał! W poprzednim tekście („Pogoń Szczecin. Milczenie owiec”) podprogowo zasugerowałem by cena zawierała końcówkę 12 groszy…

Przeczytaj o milczeniu owiec w Pogoni Szczecin

Klub dał 25, 50, nawet 75, no i dalej surdut/budżet się nie spina. W każdym razie MP w cenie karnetów na Ekstraklasę obliguje (na foto, na szafie za nie Puchar?). Kibice zgodnie z prawdą mogą śpiewać: Nasza Pogoń najdroższa w Polsce jest, najdroższa w Polsce jest, …

„To nie pieniądze wygrały nam złoto. (…) Moim zdaniem połowa naszych ligowych rywali wydała w tym sezonie na pensje graczy więcej od nas. (...) My poza pensjami zawodników ponosimy bardzo niewielkie koszty. (…) Jak bardzo zwiększył się budżet Kinga od czasu, gdy pana klub w 2014 roku zadebiutował w PLK?

Bardzo nieznacznie (…) od lat wydajemy bardzo porównywalną sumę pieniędzy.(...)

Najbogatsze kluby PLK miały w tym sezonie budżety w wysokości ok. 10 mln zł. Chce pan powiedzieć, że wy zdobyliście mistrzostwo Polski z budżetem mniejszym niż 6 milionów?

(…) Sam zamawiam bilety lotnicze. Sam rezerwuję hotele. Sam pilnuję księgowości. (...) dzięki czemu zdecydowaną większość pieniędzy z budżetu możemy przeznaczać na pensje zawodników i trenerów. (z rozmowy M. Tomasika z K. Królem, właścicielem Kinga)

POGONI budżet się nie domyka „Ja mam taki charakter. Tak. Po pierwsze jestem optymistą, po drugie, ja nie lubię stabilizacji, tak? Nie lubię jak jest wszystko ok, to po to , mam po to różnych ludzi, i mówię słuchajcie, no to wy teraz róbcie, a ja się zastanowię, co jeszcze w życiu można zrobić.” (fragment z filmu „Portowiec od zawsze”.- Mówi Jarosław Mroczek, właściciel/prezes Pogoni Szczecin.) Właściciel KINGA: sam rezerwuje bilety lotnicze, hotele, pilnuje księgowości itd. Właściciel POGONI: nie lubi stabilizacji, nie lubi jak wszystko jest ok, i ma różnych ludzi do „no to wy teraz róbcie”.

Abrakadabra…

Zamknęli wszystkie sklepy, e-sklep również.

Odkleili herb Pogoni od koszulek dla Kibiców.

Chcą uczyć dyskutantów, pisząc „ale chętnie opowiem dlaczego nagraliśmy film po takim czasie i o co chodzi, w tego typu czelendżach. Może dowie się Pan czegoś nowego.” + „i dalsza dyskusja nie ma sensu. „ Wycenili karnety Najdrożej. Info o strukturze klubu...pusta sala, z historyczną szafą i pucharem za najdroższe SocialBryndza. Są jeszcze inne osiągnięcia (nie będę podpowiadał), wiele, niestety gazeta nie jest z gumy, jak portfele Kibiców Pogoni. W Pogoni grasuje człowiek z młotkiem, gwoździe wbijane są wszędzie, po Omacku, gwoździe do trumny.

A. Miłoszewski trener koszykarzy KINGA (obecnego MP): „My byliśmy w tym sezonie jak jedna wielka rodzina. I to tak naprawdę pokazuje, że koszykówka, sporty zespołowe, najważniejsze co jest, to jest chemia. Oczywiście chemię tworzą ludzie, tworzy szatnia, tworzą trenerzy i całe otoczenie. I my to zrobiliśmy, i pokazaliśmy, że taką chemią bez gwiazd można wygrać Mistrzostwo Polski.” (Radio Szczecin) Tematowi chemii czyli relacjom poświeciłem prawie cały tekst „POGOŃ na BIZNES” (listopad 2022).

Pan Mroczek to najlepszy prezes-właściciel Pogoni w historii. Ostatnie lata sukcesywnie pracuje by stać się równocześnie najgorszym. Postawił dobrą obronę - stabilność finansową klubu i ta jest/była i dobry poziom sportowy. Te aspekty rozbudziły naturalne oczekiwania Kibiców, chcą trofeów. Brak formacji pomocy/strategii biznesowej. Brak formacji ataku/marketing mix/ budowa bazy kibiców/rozsiewania marki – nowych źródeł finansowania. Brak działań operacyjnych, płynnie wykorzystujących zmieniające się warunki rynkowe. … Ostatnio w e-sklepie Pogoni trafiłem na poduszki, ładne. Po 12 latach marketingowego letargu, klub chce kibiców wprawić w śpiączkę?

Kibice nie wierzą – wychowani komunikacją Pogoni: @f_miklas: „Anonimowi hejterzy” też mają swój czas i używanie, Deeskalacja, reset, spokój, dialog. ...” @mcollina86 Słuchaj, step by step. Do zaistnienia w Europie, to u nas byłoby pół kadry do wymiany. Nie zróbmy jakiegoś wstydu w kwalifikacjach, odpadnijmy z dobrym rywalem i spinka na ligę i PP, podczas gdy rywale będą się męczyć na dwóch frontach. A potem następny krok.

Stepu (kroku) następnego może już nie być, Piast ma Mistrza Polski, KING też. Wykorzystali okazję i chemię. 7. listopada 2022 Głos opublikował analizę POGOŃ na BIZNES,

co się zmieniło w klubie? Widać na zdjęciu.

Przeczytaj Pogoń na Biznes...

Cambios o muerte/Zmiany albo śmierć parafrazując byłego „prezesa” Kuby, Fidela Castro.

Nie pieniądze a chemia. Dziś jedyne co jest pewne, to zmiana, permanentna zmiana. Potrzeba zmian w modelem biznesowym, relacjami wewnątrz firmy (w następstwie przyniosą one zmianę relacji z otoczeniem), rotacją jej pracowników*** (piłkarzami można, pracownikami biurowymi również). Od mieszania łyżeczką, herbata nie będzie słodsza (klub miesza ostatnio szaleńczo) jeśli nie dosypie się cukru. Koniec Can Can’t’a, PIONY biurowe oddawać koszulki.

*** Pracownicy „marketing mix” Pogoni to (chyba wszyscy) pokolenie Y/Milenialsi. O zjawisku napisał prof. Piotr Czauderna „Milenialsi (…) Według badań przeprowadzonych w University of New Hampshire w 2010 r. cechują ich: wysokie mniemanie o swoich umiejętnościach, przekonanie o własnej wyjątkowości, nadmierne oczekiwania oraz silna awersja wobec krytyki.

Jak pisze prof. Paul Harvey, który przeprowadził powyższe badania: „Pracownicy wywodzący się z generacji Y mają nierealistyczne oczekiwania i silny opór przed przyjmowaniem negatywnej informacji zwrotnej. Zasadniczo mają zawyżone mniemanie o sobie (...) Brakuje im też umiejętności interpersonalnych i prowadzenia konwersacji, dlatego trudniej przychodzi im rozwiązywanie codziennych konfliktów. ” Fragment artykułu prof. Piotra Czauderny pochodzi z tygodnika opinii „Wszystko Co Najważniejsze” Wszystko co Najważniejsze

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński