Od tygodnia Centralne Biuro Antykorupcyjne bada jedną z największych drogowych inwestycji Szczecina. Chodzi o przebudowę skrzyżowania oraz ulic Granitowa i Krygiera ułatwiającą ruch w kierunku z i do Podjuch. Inwestycja mocno się opóźniła i była droższa niż zaplanowano w pierwszej umowie.
Komunikat CBA jest lakoniczny.
- Funkcjonariusze Wydziału Postępowań Kontrolnych Delegatury CBA w Szczecinie prowadzą od 5 lipca 2023 roku kontrolę (...) procedur podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie rozporządzania mieniem publicznym, w tym wykorzystywania wsparcia finansowego, dotyczących inwestycji „Przebudowa ciągów komunikacyjnych DK 31 - rozbudowa skrzyżowania ul. Floriana Krygiera z ul. Granitową z odcinkiem drogi w kierunku A6” realizowanej przez Gminę Miasto Szczecin - pisze CBA.
Jak ustaliliśmy to standardowa procedura, a nie efekt zawiadomienia o domniemanych nieprawidłowościach.
Budowa węzła Granitowa zakończyła się po trzech latach od rozpoczęcia prac, choć w umowie zapisano, że powstanie w ciągu 15 miesięcy. Umowa między miastem i konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras podpisana została 29 maja 2019 r. i opiewała na 104,537 mln zł brutto. Ostateczny rachunek opiewał na kwotę 126 mln zł. W tym czasie podpisano z wykonawcą ponad 10 aneksów. Miasto zgadzało się na nie, bo wykonawca podwał ważne argumenty. Było wiele robót dodatkowych, kwestii powiązanych m.in. z Covid-19, opóźnienia z dostawami materiałów budowlanych.
Wysokość dofinansowania wyniosła ponad 72 mln złotych. Unia Europejska nie wnosiła zastrzeżeń do wykonania umowy. Miasto na razie nie skomentowało kontroli CBA.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?