MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czeka nas zmiana przebiegu obwodnicy Polic. Będzie wytyczona od strony Szosy Polskiej?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tu kończy się obecnie Trasa Północna w Szczecinie. Można wykorzystać planowaną budowę trzeciego etapu TP i połączyć obwodnicę Polic z ul. Szosa Polska
Tu kończy się obecnie Trasa Północna w Szczecinie. Można wykorzystać planowaną budowę trzeciego etapu TP i połączyć obwodnicę Polic z ul. Szosa Polska Andrzej Szkocki
Nowe władze Polic chcą istotnej zmianie przebiegu drogi, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta. Nowa propozycja jest związana z decyzją Szczecina o budowie trzeciego etapu Trasy Północnej.

- Trwają analizy jak to sensownie poskładać - mówi Krystian Kowalewski, burmistrz Polic i potwierdza, że popiera pomysł zmiany przebiegu obwodnicy dla Polic i poprowadzić od strony 3 etapu Trasy Północnej. To spora, ale pozytywna zmiana, bo większość mieszkańców Polic - w czasie konsultacji dotyczących przebiegu arterii - była zdecydowana za wariantem obwodnicy od strony Przęsocina.

Taką możliwość, czyli poprowadzenie nowej drogi od strony Przęsocina, daje też decyzja władz Szczecina. Jeszcze w ubiegłym roku, Piotr Krzystek, prezydent Szczecina poinformował "Głos" o ważnej zmianie dotyczącej budowy trzeciego etapu Trasy Północnej. Przy okazji budowy tej trasy, ul. Szosa Polska zostanie poszerzona w kierunku Polic, a więc w kierunku Przęsocina i dostosowana standardem do Trasy Północnej: po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Przypomnijmy, że obwodnicę Polic w formule "Zaprojektuj i wybuduj" realizuje firma Strabag, która wyceniła swoje usługi na 116 492 685 złotych i udzieliła 60 miesięcy gwarancji. Zgodnie z umową gmina Police miałaby zostać wybudowana nowa droga od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 114 (ul. Tanowska) aż do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z Szczecin - Przęsocin-Police. Natomiast odcinek od skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z (ul. Przęsocińska) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3934Z (ul. Nadbrzeżna), miał być wyłącznie zaprojektowany.

Według naszych informacji już rozpoczęły się prace projektowe, jednocześnie wykonawca stara się o uzyskanie decyzji administracyjnych dla inwestycji.

- Prace projektowe zostały rozpoczęte. W pierwszym etapie przygotowywane są materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Na uzyskanie DŚU mamy 20 miesięcy, licząc od dnia podpisania umowy, czyli 16 listopada 2023 roku. Drugim etapem prac projektowych będzie złożenie i uzyskanie decyzji ZRID (ZRID to skrót od określenia zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wydawane jest ono w formie decyzji administracyjnej przez właściwego wojewodę w stosunku do dróg krajowych i wojewódzkich - przyp. red.), na co przewidziano 30 miesięcy od dnia podpisania umowy - informuje Łukasz Mielnik ze spółki STRABAG Sp. z o.o.

- Prace budowalne rozpoczną się nie wcześniej niż w II kwartale 2026 r., a zakończenie planowane jest na listopad 2028 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Grosicki kończy karierę, Polacy przed Francją czyli STUDIO EURO odc.5

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński