MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czeka nas zmiana przebiegu obwodnicy Polic. Będzie wytyczona od strony Szosy Polskiej?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tu kończy się obecnie Trasa Północna w Szczecinie. Można wykorzystać planowaną budowę trzeciego etapu TP i połączyć obwodnicę Polic z ul. Szosa Polska
Tu kończy się obecnie Trasa Północna w Szczecinie. Można wykorzystać planowaną budowę trzeciego etapu TP i połączyć obwodnicę Polic z ul. Szosa Polska Andrzej Szkocki
Nowe władze Polic chcą istotnej zmianie przebiegu drogi, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta. Nowa propozycja jest związana z decyzją Szczecina o budowie trzeciego etapu Trasy Północnej.

- Trwają analizy jak to sensownie poskładać - mówi Krystian Kowalewski, burmistrz Polic i potwierdza, że popiera pomysł zmiany przebiegu obwodnicy dla Polic i poprowadzić od strony 3 etapu Trasy Północnej. To spora, ale pozytywna zmiana, bo większość mieszkańców Polic - w czasie konsultacji dotyczących przebiegu arterii - była zdecydowana za wariantem obwodnicy od strony Przęsocina.

Taką możliwość, czyli poprowadzenie nowej drogi od strony Przęsocina, daje też decyzja władz Szczecina. Jeszcze w ubiegłym roku, Piotr Krzystek, prezydent Szczecina poinformował "Głos" o ważnej zmianie dotyczącej budowy trzeciego etapu Trasy Północnej. Przy okazji budowy tej trasy, ul. Szosa Polska zostanie poszerzona w kierunku Polic, a więc w kierunku Przęsocina i dostosowana standardem do Trasy Północnej: po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Przypomnijmy, że obwodnicę Polic w formule "Zaprojektuj i wybuduj" realizuje firma Strabag, która wyceniła swoje usługi na 116 492 685 złotych i udzieliła 60 miesięcy gwarancji. Zgodnie z umową gmina Police miałaby zostać wybudowana nowa droga od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 114 (ul. Tanowska) aż do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z Szczecin - Przęsocin-Police. Natomiast odcinek od skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z (ul. Przęsocińska) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3934Z (ul. Nadbrzeżna), miał być wyłącznie zaprojektowany.

Według naszych informacji już rozpoczęły się prace projektowe, jednocześnie wykonawca stara się o uzyskanie decyzji administracyjnych dla inwestycji.

- Prace projektowe zostały rozpoczęte. W pierwszym etapie przygotowywane są materiały niezbędne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Na uzyskanie DŚU mamy 20 miesięcy, licząc od dnia podpisania umowy, czyli 16 listopada 2023 roku. Drugim etapem prac projektowych będzie złożenie i uzyskanie decyzji ZRID (ZRID to skrót od określenia zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wydawane jest ono w formie decyzji administracyjnej przez właściwego wojewodę w stosunku do dróg krajowych i wojewódzkich - przyp. red.), na co przewidziano 30 miesięcy od dnia podpisania umowy - informuje Łukasz Mielnik ze spółki STRABAG Sp. z o.o.

- Prace budowalne rozpoczną się nie wcześniej niż w II kwartale 2026 r., a zakończenie planowane jest na listopad 2028 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński