MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zachodnia Obwodnica Szczecina. Pierwsze wbicie łopaty w przyszłym roku? Potrzebne jest kilka miliardów złotych

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W ub. roku w Policach odbyło się spotkanie w miejscu, gdzie na trasie ZOS-i ma przebiegać tunel pod Odrą
W ub. roku w Policach odbyło się spotkanie w miejscu, gdzie na trasie ZOS-i ma przebiegać tunel pod Odrą Archiwum
W optymistycznym wariancie na początku 2025 roku może zostać ogłoszony przetarg na budowę Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina.

- Jesteśmy na etapie odbioru dokumentacji projektowej. Odbyły się posiedzenia zespołów, oceny projektów inwestycyjnych, zarówno w oddziale, jak i komitetu projektów inwestycyjnych w centrali Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W chwili obecnej nanoszone są na dokumentację uwagi, po naniesieniu uwag powstaną protokoły, protokoły zostaną przez nas zatwierdzone i tym samym dokumentacja zostanie odebrana - tłumaczy Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Droga, która uwolni Szczecin od tranzytu, ma przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie przez Police, tunel pod Odrą aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6.

- Dokumentacja posłuży nam na oszacowanie kosztów realizacji tego zadania i na tej podstawie wystąpimy o zgodę na złożenie wniosków do pana wojewody o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Mamy nadzieję, że taka decyzja zapadnie szybko - dodaje dyrektor Lendner.

Wydanie decyzji ZRID zajmie około 7-8 miesięcy. To oznacza, że na początku 2025 roku GDDKiA byłaby gotowa na ogłoszenie przetargu na budowę arterii. Jest jeden ważny szczegół: pieniądze.

- Na to zadanie trzeba zapewnić środki finansowe. Pieniądze były zapewnione na prace geologiczne, na dokumentacje, na wykupy nieruchomości, a w tym momencie przyszedł czas na realizację. Do tak dużego zadania trzeba będzie zaangażować środki Krajowego Funduszu Drogowego, a koszty realizacji tego zadania będą porównywalne z budową drogi S10 między Szczecinem a Piłą. W chwili obecnej wspomniana budowa jest szacowana na około 6-7 miliardów złotych. Zawsze trzeba mieć zapas na to, żeby wystartować z przetargiem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński