Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czarna seria potrąceń w Szczecinie. Jak poprawić bezpieczeństwo?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Stowarzyszenie "Lepszy Szczecin" składa konkretne propozycje poprawy bezpieczeństwa na ulicy Ku Słońcu. Ma to związek ze śmiertelnym wypadkiem, do którego doszło 1 lutego.

Przypomnijmy, 1 lutego około godz. 19 na przejściu dla pieszych w obrębie skrzyżowania ulic Ku Słońcu i Kwiatowej zginął 61-letni mężczyzna.

- Odcinek ul. Ku Słońcu od wysokości ulicy Przygodnej / Kwiatowej do ul. Różanej /Źródlanej jest bardzo niebezpieczny w obu kierunkach. Codziennie piętrzy się tam znaczny ruch samochodowy, który spotyka się z problematycznym dostępem do pętli tramwajowej oraz przystanków autobusowych. Problematycznym zarówno dla kierujących taborem transportu zbiorowego jak i pieszych oraz rowerowych użytkowników tego miejsca - mówi Damian Lachowski ze stowarzyszenia "Lepszy Szczecin".

Zaledwie dwa dni później doszło do podobnego wypadku na ul. 26 kwietnia. Na przejściu na pieszych zginął potrącony mężczyzna.

Czytaj również: Śmiertelne potrącenie na pasach na ul. 26 kwietnia

Co trzeba zrobić, żeby poprawić bezpieczeństwo?

Są to kolejno:
· Tarka poprzeczna - która dość dobrze spisuje się na ul. Mieszka I
· Doświetlenie wertykalne przejść dla pieszych - które eliminuje niemal w całości problem koloru naszej odzieży, jakości świateł, wycieraczek czy
zaparowanych szyb w naszych pojazdach
· Zastosowanie elementów świetlnych i odblaskowych takich jak otuliny słupów
znaków przejść dla pieszych, migające obramowania znaków czy tzw. Kocie oczka umieszczone poprzecznie na jezdni tuż przed zebrą
· Prawidłowe oznakowanie niedawno zamontowanych zwężeń
· Wymalowanie dużych oznaczeń na jezdni przed skrzyżowaniem oraz dodatkowo zaangażowanie podmiotów takich jak Policja, Straż Miejsca czy Akademia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w pogadanki, prelekcje i czasową fizyczną obecność w
tym obszarze, aby działania twarde wzmocnić odpowiednią edukacją.

Docelowo, przy zmianie układu szyn tramwajowych w związku z planowanym przedłużeniem trasy do granic miasta, winno dążyć się do stworzenia w tym miejscu skrzyżowania o ruchu okrężnym, jeśli uda się je tam zmieścić.

W drugiej kolejności należy rozważyć montaż sygnalizacji świetlnej na wysokości ul. Kwiatowej / Przygodnej. Da to najwyższy możliwy stopień bezpieczeństwa dla obu relacji ruchu bez wchodzenia w nikomu niepotrzebne inwestycje typu kładki i tunele. Ich odpowiednie skorelowanie z sygnalizacją na wysokości ul. Hrubieszowskiej i Marynarzy Polskich nie powinno wpłynąć w żaden sposób na przepustowość tej arterii.


Zobacz także: Po śmiertelnym potrąceniu na ul. Ku Słońcu w Szczecinie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński