Model statku ma 3,15 m długości, 0,46 m szerokości, 0,17 m zanurzenia. Pierwsze testy, kończące pierwszy etap prac miały miejsce w październiku.
Pierwszy etap prac składał się ze stworzenia projektu oraz budowy modelu, wyposażenia modelu w napęd: pędniki na dziobie i rufie, zainstalowania systemu zasilania, zainstalowania systemu zdalnego, bezprzewodowego (radiowego) sterowania i telemetrii, sprawdzenia w praktyce – na wodzie – działania wszystkich systemów modelu.
Po zakończeniu praktycznych testów zespół prof. Tadeusza Szelangiewicza, na podstawie pozyskanych danych, przeanalizował informacje.
Obecnie - szykując model do instalacji kolejnych systemów zespół przeprowadził kolejne testy na wodzie, tym razem w North East Marina, w centrum Szczecina.
ZOBACZ TEŻ:
- Zainstalowaliśmy dodatkowe urządzenia: kompasy, anteny GPS - mówi prof. Tadeusz Szelangiewicz. - Możemy dokonać pomiaru prędkości, kursu, pozycji. Sprawdzić jakie jest napięcie, nacisk na śrubach itp. Te badania będą podstawą do budowy oprogramowania statku autonomicznego. Chcemy, żeby po wakacjach jednostka sama pływała po wyznaczonej trasie.
W przyszłości uczelnia planuje kolejne modele.
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?