Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany ruchu u zbiegu ulic Modrej, Szafera i Szerokiej. Pojedziemy inaczej

mdr
Na Krzekowie będą zmiany organizacji ruchu, ale na zasadzie prowizorki.
Na Krzekowie będą zmiany organizacji ruchu, ale na zasadzie prowizorki. Fot. Archiwum
W przyszłym tygodniu wprowadzona zostanie nowa, tymczasowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Modrej, Szerokiej i Szafera. Ma ułatwić kierowcom przejazd przez krzyżówkę.

Czasowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Szerokiej z ul. Modrą i ul. Szafera wprowadzona zostanie w godzinach nocnych z 6 na 7 listopada br. To jednak, czy do zmian dojdzie, jest uzależnione od sprzyjających warunków pogodowych.

- W ramach zmian konieczne jest naniesienie nowego oznakowania poziomego - tłumaczy warunkowość zmian Piotr Landowski z urzędu miasta Szczecin. - W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych wprowadzenie nowej organizacji ruchu nastąpi w terminie późniejszym.

Obecnie przejechanie skrzyżowania jest bardzop kłopotliwe. Od dawna skarżą się nam na to kierowcy. Ulica Modra w stosunku do ul. Szerokiej i ul. Szafera jest drogą podporządkowaną. W porannych oraz popołudniowych godzinach szczytu pojazdom wyjeżdżającym z ul. Modrej trudno włączyć się w relację ulic z pierwszeństwem przejazdu. Jest to tym bardziej uciążliwe, że ul. Modra jest główną drogą wyjazdową dla mieszkańców Bezrzecza. Dodatkowo, w rejonie skrzyżowania znajdują się sklepy i hurtownie oraz zakład poprawczy, co dodatkowo generuje natężenie ruchu kołowego.

Kłopoty z przejazdem przez skrzyżowanie były często sygnalizowane przez mieszkańców oraz przedstawicieli rady osiedla Krzekowo - Bezrzecze.

Po wielu wizjach lokalnych przeprowadzonych przez pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta, Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego oraz funkcjonariuszy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie rozpoczęto pracę nad zmianą organizacji ruchu na przedmiotowym skrzyżowaniu. Zdecydowano się na wprowadzenie zmian. Skrzyżowanie jednak nie zostanie przebudowane.

- Z powodu ograniczonych środków finansowych jak również z dlatego, że część terenów przyległych do krzyżówki nie jest własnością gminy Szczecin - wyjaśnia Landowski.

Zaproponowano w zamian tym czasową organizację ruchu sporządzoną przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Przewiduje ona wprowadzenie ruchu okrężnego na skrzyżowaniu na zasadzie "mini ronda". Nie posiada ono wyniesionej wyspy centralnej (jak na prawdziwych rondach), lecz tylko namalowaną wysepkę najazdową o średnicy 3 metrów oznaczoną znakiem poziomym koloru żółtego oraz punktowymi elementami odblaskowymi barwy białej o odbłyśniku wielokierunkowym.

- Promienie zewnętrzne "mini ronda" zależne są od poszczególnych wlotów i wynoszą odpowiednio; 6 i 10 metrów - tłumaczy Landowski. - Wszystkie wloty na skrzyżowanie projektuje się jako podporządkowane oznaczone znakami A-7 "ustąp pierwszeństwa" z C-12 "ruch okrężny".

Miasto tłumaczy, ze celem takiego rozwiązania jest próba zwiększenia liczby pojazdów włączających się do ruchu z ul. Modrej przy zmniejszeniu ilości pojazdów włączających się z relacji ul. Szafera i ul. Szerokiej. Ponieważ wszystkie wloty na skrzyżowanie projektuje się jako podporządkowane, w początkowej fazie obowiązywania nowej organizacji ruchu mogą wystąpić chwilowe utrudnienia w ruchu.

- Wprowadzenie projektu czasowej organizacji ruchu może pogorszyć płynność obecnych relacji z pierwszeństwem kosztem zwiększenia płynności obecnej relacji podporządkowanej z ul. Modrej - przyznaje Landowski. - Sytuacja ta może potrwać do czasu przyswojenia przez kierujących pojazdami zmian wprowadzonych skrzyżowaniu.

Nowa organizacja ruchu będzie miała charakter pilotażowy i wprowadzona zostanie na okres 3 do 6 miesięcy. W tym czasie przeprowadzane będą okresowe badania płynności ruchu. Na ich podstawie zapadną decyzje, co do dalszego funkcjonowania proponowanej organizacji ruchu na skrzyżowaniu. W przypadku uznania, iż czasowa organizacja poprawiła płynność relacji ul. Modrej, znacząco nie pogarszając płynności relacji ul. Szafera i ul. Szerokiej, Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska sporządzi projekt nowej stałej organizacji ruchu bazujący na projekcie czasowej organizacji ruchu z uwzględnieniem wybrukowania wewnętrznej wysepki najazdowej oraz zastosowaniem grubowarstwowego oznakowania poziomego. W przypadku uznania, iż czasowa organizacja nie spełniła swej roli nastąpi powrót do obecnej organizacji ruchu.

Czy prowizorka nie stanie się przypadkiem stałym elementem tej części miasta, trudno dziś powiedzieć. Zazwyczaj jednak prowizorki mają się dobrze przez całe dziesięciolecia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński